Nadpis a podnadpis v článku

Jak by měl vypadat nadpis a podnadpis článku?

Každý copywriter by měl mít na mysli jedno – dnešní čtenáři jsou čtenáři nadpisů. Pokud není kvalitní a poutavý nadpis, je pravděpodobné, že článek ani nebude otevřen k přečtení, pokud se o dané téma čtenář nezajímá podrobněji. Pokud článek má poutavý nadpis, poté je třeba svou pozornost věnovat podnadpisům, které taky musí upoutat. Když si čtenář článek otevře, nejdříve ho sjede pohledem, aby zjistil, jak je dlouhý a co je jeho obsahem.

Copywriteři to rozhodně nemají lehké, vždyť čtenáři jsou v současné době mnohem náročnější než dříve. Dříve si lidé četli to, co je zajímá, dnes lidé čtou to, co je zaujme. Pokud tedy copywriter není odborníkem na poutavá témata, je zde velká pravděpodobnost, že jeho články nebudou čtené.

S tím však můžeme pomoci. Víte, jak by takový podnadpis a hlavně důležitý nadpis měl vypadat?

Měl by zaujat, ale zároveň by neměl prozrazovat vše

V současné době by nadpis měl čtenáře zaujmout. Toho dosáhnete tak, že do nadpisu vložíte i kousek hlavní myšlenky článku. Nikdy do nadpisu nevkládejte všechno, co chcete článkem říct, protože pak nebude mít čtenář důvod číst vámi vytvořený článek. Čtenáře vždy nalákejte kouskem hlavní myšlenky článku, nikdy mu však nesdělujte všechno. Ať se v něm vzbudí zvědavost a ať po odpovědi v článku pátrá.

Stejně tak to musí být i u podnadpisů. Když se čtenář dostane na článek, nejdříve ho sjede pohledem. Pokud se mu bude zdát moc dlouhý, přečte si jen podnadpisy. Ať jsou tedy podnadpisy stejně poutavé jako hlavní titulek článku, opět zde platí, že nesmí prozrazovat vše, co chcete čtenáři sdělit.

Odrážky či číslovky vám mohou pomoct

Pokud si netroufáte na poutavé podnadpisy, protože jste už stěží vydumali zajímavý nadpis, nechte to na číslovkách či odrážkách, které ulehčí práci a které zaujmou na první pohled. Hlavně je žádný čtenář nepřehlédne.

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.