V čem nejvíce chybují začínající copywriteři?

V čem nejvíce chybují začínající copywriteři?

Být copywriterem je dneska poměrně populární. Jedná se o práci, kterou můžeme vykonávat z domova a která je vlastně velice kreativní. Je však pravdou, že ji může vykonávat jenom člověk, který dokáže zplodit ve své hlavě kloudnou větu a dostat ji na papír. Pokud i vás psaní naplňuje, možná máte také našlápnuto k tomu stát se copywriterem. Pokud tomu tak opravdu je, prozraďme si několik hlavních chyb, kterých se takzvaní “copíci” při psaní dopouští.  

Pozor na pravopisné chyby 

Pokud se chcete stát copywriterem, pozor byste si měli dávat především na pravopis. Nikdo nechce číst články, ve kterých se bude nacházet tuna gramatických chyb nebo překliků. Než si budete svou gramatikou jistí, vyplatí se z počátku si jednotlivé články po sobě číst. Později už je jenom přelétnete očima, ale zprvu je pečlivě kontrolujte, ať máte jistotu, že jste odvedli opravdu dobrou práci, kterou vám klient nemusí vracet.  

Reklamní texty nemusí působit reklamně 

Někteří copywriteři se zaměřují na takzvané reklamní texty neboli PR texty. V řadě z nich však evokuje slovo “reklamní” domněnku, že reklamně musí text opravdu vypadat. Jenže pokud text vypadá jako jeden velký propagační blábol, lidé ho nečtou. Snažte se propagovaný produkt jemně zakomponovat do textu. PR text se na první pohled opravdu nemusí tvářit jako PR text. Netlačte konkrétní značku nutně dopředu, pokud to zadání klienta přímo nenařizuje.  

Používejte klíčová slova a netlačte s nimi na pilu 

Copywriter pracuje s takzvanými klíčovými slovy, která by se měla v článku objevovat i několikrát. Klíčová slova jsou zpravidla slovíčka, která jsou ve vyhledávačích nejvíce vyhledávaná. Zakomponujte je proto do obsahu, ovšem nenásilnou formou. Klíčová slovíčka nemusíte nutně “cpát” do textu. Vepište je do obsahu jemně, smysluplně. Soustřeďte se hlavně na to, aby byl obsah přínosem, což internetoví vyhledávači oceňují.  

Vyvarujte se opakování slov 

Snažte se hledat synonyma. To vám pomůže zamezit další velmi časté chybě, které se copywriteři dopouští, a sice opakování slov.  

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.