čtivější texty

Pište čtivější a působivější texty – jak na ně?

Dnes se dá podnikat opravdu v každém oboru – do každého oboru je cesta otevřená i pro začátečníka. V poslední době se často spekuluje nad tím, v jakém oboru se dá nejlépe a hlavně nejrychleji vydělat. Mnoho lidí si myslí, že je to právě díky internetu. Stačí si jenom vytvořit čtivý web nebo stačí jenom nahrát video. Jenže tím ta práce nekončí. Musíte být sledovaní, musíte mít své čtenáře, jinak vás nikdy nemůže oslovit nějaká společnost, která by chtěla udělat na vašem webu reklamu.

O to, aby například váš web byl navštěvován, se postará SEO konzultant, což je skvělá prvotní investice, která se vám rozhodně vrátí. Jedná se totiž o člověka, který váš web optimalizuje pro vyhledávače tak, aby vaši webovou stránku lidé našli jako první po tom, co si vyhledají požadovaný pojem, který lze naleznout na vašem webu. Je přece všeobecně známo, že lidé kliknou na to první, co uvidí. Pátrání po tom, jestli se jedná o odpověď, která je uspokojí, je pro ně už zdlouhavá. Raději se spokojí s tím, co najdou.

Nicméně po kliknutí na stránku už to má v rukou copywriter, který má na starosti obsah celého webu. Jedná se o člověka, který tvoří konkrétně texty. Pokud se i vy tímto živíte, měli byste se snažit, aby vaše texty byly čtivější a pro čtenáře působivější či poutavější. Jak ale na to? Máme proto pár tipů!

• Obrázky

Pokud čtenář uvidí obrázky, hned si začne myslet, že se jedná o poměrně krátký text, a tak se do něj samozřejmě začte, aniž by měl na paměti to, že je text poměrně dlouhý. Obrázek na první pohled zaujme a donutí čtenáře přečíst si, co copywriter napsal. Pokud je navíc text rozdělen do kratších odstavců, pak se čtenář začte stoprocentně.

• Nechoďte kolem horké kaše

Samozřejmě je dobré článek nejprve nějak krátce uvést, ale nechoďte kolem horké kaše až do konce, kdy problematiku, o jaké měl článek původně být, zmíníte až v jedné větě na konci. Přejděte po krátkém úvodu plynule do hlavního tématu celého článku, protože to chtějí čtenáři číst a proto se rozhodli si článek přečíst.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *