Úprava obrázků

Jak upravit obrázky, aby byly pro čtenáře poutavé?

Každý copywriter by měl mít na paměti, že článkem musí čtenáře zaujmout. Každý čtenář totiž nejdříve sjede článek pohledem, aby zjistil, jak dlouhý je a jak je poutavý. Vsaďte proto nejen na krátké odstavce, číslování, poutavé podnadpisy a odrážky, ale i na obrázky, které upravte tak, aby stoprocentně zaujaly. Jak to udělat?

Základem zajímavého obrázku je správná kompozice. Pomocí ní je třeba obrázek zvýraznit podtrhnout, potlačit. Díky kompozici přitáhnete pozornost na tu část obrázku, na jakou pozornost přitáhnout chcete. Základním pravidlem správné kompozice je takzvané pravidlo třetin.

Důležité je taky využívat barev. Barvy hrají ve fotkách hlavní, psychologickou roli. Je třeba vědět, co která barva znamená či co vyzařuje. Proto si o nich zjistěte více už předem.

Červená barva získá pozornost

Nejlepší způsob, jak upoutáte pozornost čtenáře, je, když má fotografie červený nádech. Červenou barvu si člověk pamatuje, pokud si váš článek přečte, díky zapamatovanému obrázku si vzpomene i na obsah článku, který bude šířit dál.

Je zajímavé, že červená barva taky povzbuzuje chuť k jídlu, proto se obrázky s červenými prvky hodí zejména ke článkům o jídle či zdravém stravování.

Úspěch tkví v kontrastu

Při upravování fotografií nezapomínejte na kontrast. Vyhrajte si s tmavými i se světlými místy, jas i barvy jsou vaším nejlepším přítelem. Dokonce se to nebojte takzvaně „přepálit“, protože právě „přepálené“ obrázky jsou nyní v módě a právě jimi upoutáte čtenářovu pozornost.

S jakými obrázky zabodujete?

Samozřejmě nezapomeňte na to, že lidé milují humor. Pokud obrázek bude vtipný, celý článek bude už jen díky obrázku hodně sdílený. Obrázek klidně může mít erotické prvky, s nimi vždy proniknete do hlavy čtenáře. Obrázky by měly dýchat harmonií, pohodou, klidně na nich může být i nějaké jídlo, které se samozřejmě spojuje s tématem článku.

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *