V SEO světě je mnoho pojmů, kterým běžní laici nemusí rozumět. K těmto pojmům se řadí například i pojem “analýza klíčových slov”. Pro ty, kteří se o SEO svět nezajímají nebo kteří zkrátka nejsou copywritery, kteří by museli znáte klíčová slova, je to naprosto zvláštní pojem, který je však třeba vysvětlit, pokud se třeba SEO specialistou chcete stát. S tímto pojmem ostatně pracují i jiní, například PPC konzultanti nebo také marketingoví poradci.
Pokud hovoříme o analýze klíčových slov, hovoříme o souboru pro byznys. Je to soubor plný relevantních slov i frází, které nejčastěji zadávají lidé do vyhledávačů. Taková analýza klíčových slov má velice často podobu klasického tabulkového dokumentu (třeba je to jen tabulka v Excelu). Nově však lze vytvořit i virtuální analýzu klíčových slov, která je daleko přehlednější. Pokud bychom však zůstali u klasického tabulkového dokumentu, tento dokument je plný listů, kde se najdou datasety klíčových slov, také grafy, shrnutí, samozřejmě trendovost a další podobné informace vhodné pro účely analýzy.
Je nutné si analýzu klíčových slov vytvořit?
Samozřejmě to není nutné, na druhou stranu je to jeden z největších pomocníků, který vás může dostat na přední příčky ve výsledcích vyhledávání. Analýza klíčových slov dává každému člověku jakýsi detailní pohled na slova, která web zobrazuje a která by se zároveň měla zobrazovat i ve výsledcích vyhledávání.
Odborníci tvrdí, že analýza klíčových slov umožní, že se dostanete do mysli uživatelů.
Na co se využije analýza klíčových slov?
Samozřejmě analýzu klíčových slov využijete i na jiné věci než jen na optimalizaci stávajících stránek. Také s její pomocí vytvoříte vhodné informační architektury a nové stránky, můžete je využít k získání přehledu o stavu vašeho webu, také lze analýzu klíčových slov využít k vytvoření kvalitních textů či k vytvoření obsahové strategie.