Pokud pracujete v marketingu nebo se zajímáte o byznys ve světě internetu, pak jste se mohli setkat s pojmem “linkbuilding”. I když je to pojem poměrně známý v dnešní moderní době, přece jen málokdo si dokáže tento pojem vysvětlit. Pokud se s pojmem setkáváte často, je třeba vědět, o co se jedná. Proto si to prozraďme.
Pokud hovoříme o linkbuildingu, hovoříme o budování zpětných odkazů. Je to jeden z takzvaných off-page faktorů či off-page metod, které se využívají pro optimalizaci webové stránky pro vyhledávače. Cílem takzvaného linkbuildingu je propagace daného webu.
Dnes se jedná o vůbec nejvýznamnější off-page faktor, který pomůže zvýšit návštěvnost webové stránky a její postavení ve vyhledávání. Na rozdíl od on-page faktorů je linkbuilding mimo webovou stránku, představuje tady optimalizaci mimo stránku.
Jaký má linkbuilding dopad?
Nabízí se otázka, jaký má linkbuilding dopad na internetový marketing, jak moc internetovému marketingu pomáhá. Prvním dopadem je rozhodně zlepšení pozice webu ve výsledcích vyhledávání, pokud se použijí klíčová slova ve viditelném textu odkazu. Druhým dopadem je pak zvýšení návštěvníků webu, linkbuilding nové návštěvníky přiláká.
Pokud tedy využijete linkbuilding, zvýšíte tím pravděpodobnost, že si váš web někdo přečte, že si na něj někdo klikne.
Linkbuilding a jeho metody
V rámci linkbuildingu lze využít hned několik metod. Patří k nim například registrace do katalogů, dále výměna odkazů nebo třeba nákup odkazů. Také se využívá publikování článků na cizích webech, účast v diskuzních fórech nebo komentování článků na internetu. Mimo jiné je další metodou vytváření podpůrných stránek a propagačních blogů či spolupráce s blogery a influencery. Samozřejmě nezapomínejme na sociální sítě, které dnes jsou velice mocným nástrojem.