Optimalizovat webovou stránku pro vyhledávače se jeví jako pořádný oříšek. Jenže ve skutečnosti to není nic extrémně složitého. Svou pozornost musíte věnovat klíčovým slovům, která jsou veledůležitým prvkem prakticky každého webu. Díky nim je daná stránka dohledatelná, proto se snažte, aby byla součástí toho, čeho být mají.
Meta titulek i meta description
Chcete být dohledatelní? Pak je načase provést analýzu klíčových slov a na základě ní vygenerovaná slovní spojení zakomponovat do webové stránky. Klíčová slova jsou zpravidla součástí meta titulků. Mluvíme o jednom z nejdůležitějších hodnotících faktorů pro vyhledávače obecně, vidí ho dokonce i lidé v SERPu a vede tedy k proklikům.
Vedle meta titulků musí být KWs také uvedená v meta description. Je mylné se domnívat, že si popisek lidé nečtou. Právě naopak – čtou a velmi často vede k proklikům. Meta description přímo ovlivňují pozici ve vyhledávání i celkové tržby.
Nadpisy i URL
Kam ještě uvést klíčová slova? Jednoznačně do nadpisů. Podle posledních průzkumů vyhledávače zohledňují v jisté míře i titulky. Vedle hlavního nadpisu H1 je dobré, aby hlavní klíčové slovo mělo své místo i v podnadpisu H2.
A samozřejmě nesmíme zapomenout ani na URL webové stránky. V hlavní doméně se lokální klíčové slovo uvádět nemusí, ale pro specifické stránky webu je to nutnost.
Když píšete článek
V případě, že píšete články do blogu nebo do online magazínu nezapomeňte KWs uvést také do textu, a to ideálně dvakrát. Jednou by se mělo nacházet v prvním odstavci, druhé pak někde dál v textu. Samozřejmě dbejte na čtivost, hustota klíčových slov není přednější.
Při editaci obrázků nezapomeňte hlavní slovní spojení uvést také do atributu ALT. Je velká chyba, že tuto oblast řada webů stále ještě velmi podceňuje.