Existuje mnoho faktorů, které mají vliv na výsledky vyhledávání, respektive na to, na jaké pozici se webová stránka ve výsledcích vyhledávání umístí. Mezi nejdůležitější faktory patří i linkbuilding čili získávání zpětných odkazů. Už dávno neplatí, že webová stránka s největším množstvím zpětných odkazů je také tou, která je nekvalitnější a nejlepší. Tak to možná bylo kdysi. Dnes se dává přednost kvalitě nad kvantitou. SEO specialista by se tak měl zaměřit na získávání kvalitních zpětných odkazů, jež mohou webové stránce výrazně pomoct.
Ovšem stejně jako při mnoha jiných činnostech, i při linkbuildingu bohužel chybujeme. Jakých konkrétních chyb se dopouštíme?
Odkazy, které nefungují
Velkým problémem je, pokud si nezjistíme, že odkazy, které jsou do textů přidány nebo které mají odkazovat na interní stránky, fungují. Odkazy směřující na chybnou stránku 404 jsou roboty internetových vyhledávačů hodnoceny velice negativně. Proto si zkontrolujte odkazy a přesvědčte se o jejich funkčnosti.
Společně s tím projděte své odkazové portfolio. Z portfolia byste měli odstranit odkazy, které jsou zjevně koupené, které nejsou relevantní k obsahu webu nebo ke stránce, na kterou vedou. Stejně tak odstraňte odkazy, které jsou zapojeny do affiliate programů. Obecně platí, že čím více nepřirozených odkazů budete na webu mít, tím větší postih vás čeká.
Nulová analýza zpětných odkazů
Velkým problémem je, že odkazy na webové stránce neanalyzujeme. Řada lidí se domnívá, že k analýze slouží jenom placené nástroje, ale není to tak. Základní kontrolu lze provést i s bezplatnými nástroji. Ty projdou nejen články a katalogy, ale také diskuze, komentáře, případně také sociální sítě. Některé nástroje také vyhodnocují oborovost, relevantnost a tvar zpětných odkazů pro konkrétní stránky.