Každý copywriter ví, že musí vytvořit takový článek, který zaujme na první pohled. Dnes čtenáři čtou především titulky, následně zhlédnou článek a teprve potom se pustí do obsahu. Tajemství úspěchu je tedy upoutat. Nejdříve se zaměřte na titulek, protože ten vzbudí nebo nevzbudí pozornost. Následně se soustřeďte na to, jak článek vypadá, protože to je druhým krokem, co každý čtenář udělá. Pokud vypadá článek na první pohled krátce, pokud má krátké odstavce, které vzbuzují dojem, že se nebude jednat o dlouhé čtení, máte vyhráno. Článek však může být ještě o něco atraktivnější. Jak na to?
1) Krátké odstavce
Nejdříve začněme tím, co už moc dobře známe, tedy tím, že je třeba tvořit krátké odstavce. Pokud netvoříte krátké odstavce, bohužel je jasné, že váš článek nebude čtený. Lidé nechtějí ztrácet čas dlouhými články, raději si přečtou takový článek, který vypadá krátce. Krátké odstavce budí dojem krátkého článku, proto se odchylte od zbytečně dlouhých nerozdělených odstavců a soustřeďte se na kratší odstavce, které přilákají čtenáře.
2) Čím více podnadpisů, tím lépe
Jelikož si čtenáři svůj vytipovaný článek nejdříve zkontrolují, aby zjistili, jak je dlouhý, musí je zaujmout i velkým množstvím podnadpisů. Mnozí lidé si totiž přečtou jenom důležité podnadpisy, které jim dají pocit, že si celý článek přečetli. Podnadpisy by měly být poutavé, ale na druhou stranu by neměly prozrazovat, co jim chcete sdělit. Naopak by měl čtenáře nalákat k tomu, aby si to, co je pod podnadpisem, přečetli.
3) Číslujte, odrážkujte
Lákavé jsou i číslice a odrážky. Opět se jedná o něco, co upoutá pozornost a co vzbudí ve čtenářích pocit, že se jedná o krátké články, i když to tak úplně krátké články nejsou. Číslovky či odrážky zaujmou pozornost, navíc díky nim článek lépe vypadá, je rozdělený, úhledný, není to jenom hromada slovíček, které do sebe splývají, protože nejsou nijak rozdělena.