S příchodem koronavirové pandemie se výrazně zrychlila digitalizace. Už dávno se mluvilo o tom, že prakticky všechny společnosti vejdou do digitálního prostředí, ovšem nikdo tehdy netušil, že to bude taková rychlost. Kamenné prodejny musely mít zkrátka zavřeno, ovšem obchodníci nechtěli přicházet o své zisky. Proto se rozhodli investovat do e-shopů nebo vlastních webových stránek, což přihrálo do karet nejen IT specialistům, ale také těm, kteří se zaměřují na SEO. Jedna věc je totiž mít založené webové stránky, druhá je pak být k dohledání při internetovém vyhledávání.
A právě na to druhé se zaměřuje SEO. V rámci SEO optimalizace se webové stránce posouvají ve výsledcích vyhledávání stále výše a výše. Pokud však chcete svoji webovou stránku dostat na první místo ve výsledcích vyhledávání, musíte se vyvarovat několika chyb, jež vás naopak mohou posunout pořádně dolů.
Pozor na nefunkční odkazy
Jedním z největších problémů jsou nefunkční nebo také nefungující odkazy. Pokud vkládáte odkazy na svou webovou stránku, ujistěte se, že stále fungují a že nebyly zrušeny. Když se odkazuje na špatnou nebo neexistující stránku, hodnotí to Google a jiné internetové vyhledávače velice negativně.
Nezaměřujeme se na cílovou skupinu
Ať už si zakládáte webovou stránku nebo vlastní internetový obchod, je důležité myslet na jednu věc, a sice vždycky je zapotřebí zaměřit se na tu cílovou skupinu, pro kterou obsah nebo výrobky tvoříme. Je třeba si uvědomit jednu věc, a sice nikde se nezavděčíte všem. Abyste byli úspěšní, oslovte ty, kteří jsou vašimi potencionálními zákazníky nebo čtenáři.
Aktualizujme
Co je taktéž velkým problémem a chybou, tak to, že neaktualizujeme webové stránky. Webové stránky by měly pravidelně procházet aktualizací, měli bychom pravidelně přidávat příspěvky na sociální sítě a měli bychom se vyvarovat zastaralému obsahu nebo zastaralým informacím. Pravidelně proto přidávejme nový obsah, byť to bude jednou týdně. Na webové stránce se ale bude něco dít, což povede jenom k lepší pozici ve výsledcích vyhledávání.