Žádný copywriter není bezchybný. Najdou se copywriteři, kteří teprve začínají a chyb mají v textech víc než jiní. Ovšem ani ostřílení profesionálové nemají texty bez chyb. Často se dopustí chyb, kterých by se běžně nedopustili. Jsou jen nesoustředění, unavení. Hodně chyb se například dělá v samotném obsahu a také v nadpisech. Každý ví, že copywriter se stará o obsah jednotlivých webů. Pokud je obsah špatně formátovaný a není pro čtenáře zajímavý, lidé nebudou chodit na danou webovou stránku. V obsahu se zkrátka skrývá síla, je nutné psát relevantní obsah.
Tou největší chybou, jaké se může copywriter dopustit, je, že bude psát nepřehledný obsah. Všechny texty by měly mít nejen přidanou hodnotu, ale také by se měly vždy správně strukturovat a formátovat. Kromě menších odstavců, které by neměly překročit více jak šest jdoucích řádků po sobě, je nutné mít dostatek nadpisů a podnapisů. I ty dělají text na první pohled atraktivnější.
Každý copywriter si musí uvědomit, že čtenář se dívá nejen na nadpis, ale také na to, jak text vypadá. Pokud text vypadá dlouze, lidé nemají chuť si ho číst a raději přejdou ke konkurenci. Vyhněte se tomu.
Pozor na nadpisy
Jak jsme zmínili, čtenáři jsou především čtenáři nadpisů. Jestliže je nenadchne nadpis nebo podnadpis, nebudou článek číst. Doporučujeme si tedy dávat pozor na to, jak nadpisy vypadají. Ideální je si položit několik základních otázek, které vám pomohou nadpisy formulovat tak, že jsou pro čtenáře atraktivní. Nejdříve se sami sebe zeptejte, co zákazník po přečtení nadpisu získá, jestli má pro něj nadpis nějakou hodnotu.
Také je nutné se zeptat, jestli nadpis dá čtenáři důvod, proč článek přečíst. Také je důležité v nadpisu uvést to, o čem text bude. Na druhou stranu si dejte pozor na to, abyste si v nadpisech už neodpověděli na otázku, na kterou se v nadpisu ptáte.
Na to samé se ptejte u odstavců
Stejné otázky vám mohou pomoct také v tom, abyste vytvořili lákavé a poutavé jednotlivé odstavce.