Díky novému typu koronaviru se výrazně urychlila digitalizace. I firmy, které dříve e-shopy a podobné odmítaly, jsou nyní digitalizaci otevřeny. Tomu se nelze divit. Jelikož v rámci vládních restrikcí bylo prakticky všechno uzavřeno, firmy potřebovaly nějakým způsobem přežít dobu, proto to zkusily v on-line světě. A jelikož lidé museli trávit svůj volný čas spíše doma než venku, brouzdali více a více po internetu.
Marketingoví specialisté si však brzy všimli, že sociální distanc, který v uplynulých měsících u nás nastal, mění marketing jako takový. Přinesl kupříkladu vzrůst zájmu o on-line podnikání, ale také se ukázalo, že lidé více a pečlivěji volí, za co budou utrácet. Jejich finance jsou rázem omezené, mnozí lidé mají své příjmy na nějakou dobu pozastaveny.
Změnil se postoj k penězům, reklamy musí být promyšlenější
Jak již tedy bylo nastíněno, lidé dnes více přemýšlí nad tím, za co budou utrácet. Mění tedy svůj postoj k penězům. Toho si marketingový specialista rozhodně musí všimnout a na základě toho musí reklamu sestavovat. Reklamní kampaně by nyní měly být daleko promyšlenější.
Lidé nyní také více slyší na slovo “akce” nebo “výhodné nakupování”. Vsaďte proto na tyto lákavé pobídky a získejte vytouženého zákazníka.
Nabízejte on-line produkty
Pokud je to vůbec možné, v rámci marketingu propagujte on-line produkty. Samozřejmě ne každá firma může své služby nabídnout v podobné formě, ale pokud to jde, budete mít obrovskou konkurenční výhodu. Právě on-line produkty čili jak e-booky, tak i přínosná videa jsou to, na co lidé nyní slyší. Nevztahuje se k tomu totiž poštovné, zároveň pro to nikam nemusíte chodit.
Obecně se do světa nejen marketingu dostávají více videokonference a on-line meetingy. To podle odborníků bude v kurzu i následující roky. Díky koronaviru se tato forma komunikace k nám dostala jenom rychleji.