Rozhodli jste se vstoupit do světa internetu se svým vlastním webovým projektem? Rozhodli jste se založit webovou stránku, ale chcete, aby se co nejrychleji umístila na předních příčkách internetového vyhledávání. Pokud po tom opravdu toužíte, měli byste se zaměřit nejen na kvalitní obsah, který budete pravidelně přidávat na vaši webovou stránku, ale také byste se měli zaměřit na kvalitní linkbuilding.
Co je to linkbuilding
Pokud jste nováčkem v oboru, určitě se ptáte, co je to linkbuilding. Linkbuildingem se rozumí budování zpětných odkazů. Jedná se o velice důležitou činnost, při které získáváte odkazy, jež směřují na vaši webovou stránku. Je to jedna z mnoha metod, které mohou posílit vaši pozici ve výsledcích vyhledávání. Myslete však na to, že nezáleží tak na počtu odkazů, které budou směřovat na vaši stránku, jak na kvalitě webu, který na vás odkazuje.
Jak získat zpětné odkazy
V souvislosti s linkbuildingem se tedy nabízí otázka, jak získat zpětné odkazy. Zpětné odkazy můžete získat buď přirozenou cestou, nebo je můžete získat svépomocí. Co se týče přirozené cesty, znamená to, že počkáte, až na vás budou lidé odkazovat, protože máte třeba zajímavý odkaz. Toho byste se však nemuseli dočkat, a tak je dobré získat kvalitní zpětné odkazy svépomocí.
Kvalitní zpětné odkazy je například možné získat tak, když na sociální sítě umístíte odkaz na váš web. Ať už máte vlastní profil nebo založenou stránku webu, ať už působíte na Twitteru nebo na Facebooku, uveďte URL své webové stránky a najednou máte kvalitní zpětný odkaz.
Další možností, jak získat zpětné odkazy, je nákup nebo výměna zpětných odkazů. U tohoto kroku si však dejte pozor na automatické systémy pro výměnu odkazů, za takové praktiky byste mohli být pokutováni a váš web by se tak propadl ve výsledcích vyhledávání.
Kvalitní zpětné odkazy můžete získat i tak, že registrujete webovou stránku do lokálních nebo globálních katalogů. Další možnost je propagovat firmu v nejrůznějších internetových diskuzích a fórech, také se nesmí zapomínat na reklamní texty (čili takzvané PR texty).