Neustále přibývá lidí, kteří se živí profesí „copywriter“. Otázkou je, co si pod tímto pojmem představit? Copywriting je tvůrčí činnost, při které vznikají čtivé a poutavé texty. Nejčastěji se jedná o reklamní texty, ale také se jedná o texty do internetových magazínů. Člověk by řekl, že copywriterem se může stát každý, ale tak to skutečně není. Copywriter musí sice umět psát čtivé a zajímavé texty, na druhou stranu musí u psaní přemýšlet, protože jinak vznikají nezajímavé texty, jež nikdo nečte.
Být copywriterem je tedy psát poutavé texty na zakázku, za něž dostává peníze. Dnes je toto povolání nejen velice oblíbené, ale také výdělečné. Neustále vzniká hromada webových stránek, neustále vznikají nové a nové e-shopy nebo podniky, které potřebují propagaci na internetu, což je dnes velice silné médium. Cpywriting je součástí SEO, tedy optimalizace webových stránek.
Je důležité zmínit, že copywriting není o kopírování cizích textů, ale je to o vymýšlení textů nových textů, které se vytváří tak, že se sesbírají vhodné zdroje a vytvoří se zcela nový text, který čtenáři přinese přesně to, co očekává.
O čem tedy copywriting není?
Jak jsme zmínili, copywriting není o zkratce „CTRL+C“ a „CTRL+V“. Není to o kopírování textů, nemůžete si jen tak ukrást odstavec jiného copywritera a vydávat ho za svůj. Někteří autoři to skutečně dělají, protože chtějí vytvořit své texty, co nejrychleji to jde, ale je to samozřejmě hloupost. Na každý článek je třeba čas, nesmí se nic uspěchat, protože jinak vznikají články s mnoha chybami, které v mnoha případech nedávají ani smysl.
O čem by copywriting měl být?
Možná se ptáte, o čem by tedy copywriting měl být. Měl by být především o psaní nových témat, které jen tak někde nenajdete. Měl by přinášet mnoho nových netradičních pohledů na nějakou tématiku, která je v dané chvíli třeba hodně řešená. Samozřejmě se musí i při psaní takových textů dbát na klíčová slova, bez nichž texty copywritera nejsou úplné.