Ať už jste začínajícím copywriterem nebo nikoliv, je vhodné, pokud se budete v tomto odvětví i nadále vzdělávat. Je to klíčové nejen pro vás, ale také pro vaše klienty, kterým tím pádem budete nabízet lepší a efektivnější služby. Pokud se na copywriting podíváme z pohledu psychologie, vidíme zde několik mocných nástrojů, které můžeme využít. Co konkrétně můžeme převést co nejideálněji ve svůj prospěch?
Buďte snadno pochopitelní
Kupříkladu se maximálně vynasnažte, abyste byli pochopitelní. Nepoužívejte nikdy metaforu tam, kde hrozí, že by nebyla pochopená. Stejně tak nepoužívejte příliš dlouhá slova. V krátkosti se skrývá efektivita. A nezapomeňte slova vynechat, pokud vám to text, který píšete, umožňuje.
Jinými slovy pište co nejvíce lehce, jak ostatně praví Orwell. I on se tímto řídil a vidíte, jak vážená a také čtená jeho díla jsou.
Vždycky používejte činný rod
Na co byste si měli dávat především pozor je činný rod. Trpného bylo napsáno už mnoho a pokud ho budete v textech používat, bohužel může napáchat řadu škod (minimálně ztratíte zájem čtenáře, který na začátku od vašeho textu vyžadoval).
Co to však znamená v praxi? Sledujte, jestli podnět věty vykonává i uvedené sloveso. Ukázkový příklad trpného rodu: „V tomto článku jsou popsány praktické tipy”. Ukázkový příklad činného rodu: „Tento článek popisuje praktické tipy”. Opět jde vidět hezky ten rozdíl, že ano?
V konkrétnosti se skrývá síla
Nejen, že byste měli psát dostatečně jasně a pochopitelně, ale také byste měli být konkrétní. Slova jsou velmi silná, ale pokud se s nimi zachází špatně a příliš složitě, nemusí to mít kýžený efekt, o jakém jste uvažovali nebo jakého jste chtěli dosáhnout.
Například je zbytečné, abyste okomentovali například obrázky, které příliš slov nepotřebují. A pokud už to chcete udělat, nechoďte kolem horké kaše a buďte co nejvíce konkrétní to půjde. A to i v případě, že vymýšlíte texty například pro webovou stránku nebo e-shop.