Warning: Undefined array key "https://seo-24.cz/nejcastejsi-chyby-kterych-se-copywriteri-dopousti/" in /data/web/virtuals/168846/virtual/www/domains/seo-24.cz/wp-content/plugins/wpa-seo-auto-linker/wpa-seo-auto-linker.php on line 192
Patříte mezi copywritery? Pak jste se jistě setkali s mnohými kritikami. Lidé jsou v současné době závistiví a rádi si vybíjí svou zlost na někom, koho nevidí, ale jehož články denně čtou. To zkrátka patří k oboru copywritera – kritika, která pochází z hlav lidí, jež by nesložili kloudnou větu. Ovšem i kritika může být přínosná, pokud upozorňuje na chyby, kterých se copywriter dopouští. I copywriteři jsou jenom lidé, i oni se dopouští chyb. Podívejme se na nejčastější chyby, kterých se copywriteři dopouští.
1) Špatná gramatika
Překlepy jsou jedna věc, ovšem špatná gramatika je věc druhá. Že se občas překlepneme, to lze akceptovat, pokud překlepů není v textech více nebo se nevyskytují pravidelně, ovšem špatné “i” na konci slova je chyba volající do nebes. Stejně tak je dobré kontrolovat si po sobě slovní spojení a číst si věty, ne vždy všechny věty mohou dávat díky špatné formulaci smysl.
2) Dlouhé odstavce
Čtenáři dříve, než se pustí do čtení článku, kontrolují, jak článek vypadá, jak je sestaven. Pokud na první pohled vypadá článek dlouze, nikdo ho číst nebude. Lidé nemají chuť číst dlouhé články, které jim seberou jejich mládí. Článek je dobré rozdělit na menší odstavce, které v lidech umocní pocit, že článek není tak dlouhý, že vypadá poměrně krátce.
3) Nezajímavé nadpisy
Lidé jsou čtenáři titulků, tedy nadpisů. Pokud nejsou titulky či nadpisy poutavé, jako kdyby článek ani nebyl. Zkrátka a dobře – nadpisy jsou velmi důležité a je třeba jim věnovat nejvíce pozornosti. Nemělo by se v nadpisu odpovídat na položenou otázku, protože poté by čtenáři neměli důvod článek číst.
4) Bez číslování a odrážek
Jak již bylo zmíněno čtenáři si nejdříve prohlíží článek, do jehož čtení se chtějí pustit. Je pro ně důležité, aby byl článek poutavý. Pokud je nepřehledný, nemá odstavce, má dlouhé podnadpisy, je pro ně nezajímavý, i kdy obsahuje informace, které chtějí vědět. Aby byl text na první pohled poutavý, je třeba do něj zařadit číslování a odrážky. Vypadají zajímavě, krásně rozdělují text a pro čtenáře je text najednou poutavější.