Máte pocit, že vaše webová stránka funguje poměrně pomalu a že je ve výsledcích vyhledávání prakticky nedohledatelná? Je načase vymezit si trochu času a pustit se do optimalizace. Ano, můžete se do tohoto kroku pustit sami bez pomocí zkušeného odborníka, ale existuje pár rad a tipů, které zvládnete udělat svépomocí. Takže jak optimalizovat webovou stránku?
Seznamte se s klíčovými slovy
Ze všeho nejdříve se seznamte s klíčovými slovy a začněte s nimi pracovat. Ve světě SEO se točí prakticky všechno kolem textového obsahu a klíčových slov jako takových, kolem výrazů, slovních spojení a dalšího. Abyste na svém webu měla slova, která nejen, že vystihují obor podnikání, ale zároveň jsou tím, co se nejčastěji zadává do okýnek vyhledávačů.
Určit je pomůže analýza klíčových slov. Tu není třeba dělat příliš dlouhou, můžete ji udělat opravdu jednoduchou, bohatě postačí. Dokonce lze k jejímu zpracování použít i online nástroje, které ji udělají prakticky za vás.
Dejte si záležet s textem
Ať už spravujete webovou stránku společnosti nabízející služby, nebo jste majitelem online magazínu, v každém případě si dejte záležet s tím, jak texty na webu vypadají. Webu je nutné vtisknout jakýsi řád a strukturu, také skutečný obsah. Proto se snažte všechno psát do menších odstavců, využívejte nadpisy, podnadpisy, zvýrazňujte a samozřejmě, pokud je to na místě, používejte také odrážky nebo číslovky.
Pamatujte, člověka musíte zaujmout během prvních čtyř až pěti vteřin. Proto to nepřehánějte se slovy a ani nechoďte kolem horké kaše.
Meta description vám hraje do karet
A nezapomínejte používat prvky, které vám ve skutečnosti hrají jenom do karet. Na mysli máme konkrétně produktové popisy nebo meta description, což mnozí považují za nutné zlo, ale nejedná se o nic takového. Jsou to jenom pomocníci, s nimiž váš Google daleko snáze dohledá.