Copywriting je nedílnou součástí působení ve světě internetu. Díky němu jsou webové stránky vyšperkovány k dokonalosti, jsou prodejné, marketing funguje jako hodinky. Jinými slovy bez textů by to nebylo ono a výsledků by se žádná firma nedočkala. Vsadit na kvalitního copywritera však může být zejména z počátku působení společnosti na trhu trochu drahá záležitost. Texty si ale můžete, alespoň tedy na začátku, obstarat sami. Stačí se držet několika zásad.
Musíte znát svou cílovou skupinu
Klíčem ke všemu je znát svou cílovou skupinu. Je chybné cílit na všechny, v takovém případě se necílí na nikoho. Ne, opravdu se nikdy nelze zavděčit všem. Rozhodující na stylu psaní i na obsahu jako takovém je jak pohlaví zákazníků, tak jejich vzdělání a samozřejmě i bydliště či další.
Teprve ve chvíli, kdy máte definovaného svého ideálního zákazníka, se můžete pustit do psaní textů. A nezáleží na tom, jestli to jsou články do blogu nebo texty na hlavní, titulní stránku, takzvanou landing page.
Výzvy k akci jsou důležitou součástí kvalitních textů
Zejména pokud píšete obsah do blogu nebo prodejní texty, je zapotřebí čtenářům říct, co mají udělat po dočtení textu. Pokud totiž jen naťuknete to, co chcete, aby po přečtení provedli, nestane se tak. A pokud vůbec neřeknete, co mají dělat, také to neudělají. Jinými slovy se lidé musí doslova vést za ručičku. Pokud k nim budete přistupovat s lehkostí, nekoupí si nic a ani se nepodívají na vaši nabídku kurzů, pokud taková je.
Samozřejmě s takzvanými „call to action” tlačítky (neboli výzvou k akci) buďte opatrní. Nemá vypadat násilně, naopak má budovat pozitivní vztah a důvěru ke značce.
Dynamika textu i dělení je klíčové
Při psaní nezapomínejte na několik klíčových věcí. Jednou z nich je dynamika textu, druhou poté dělení textu. Do druhé skupiny spadají nadpisy, které hezky člení text, do první pak spadají například tučně zbarvená slova vyzdvihující například vlastnosti produktů.
Pod tento bod bychom mohli zařadit i používání odrážek nebo číslovek, které opět udělají z textu daleko atraktivnější záležitost.