PPC reklamy nejsou pouze ve světě internetových vyhledávačů, ale také na poli sociálních sítí. Jenže zde je tvorba reklamy trochu specifická, protože je podmíněna řadou zásad a pravidel. Ano, je to tak všude, ale přece jenom společnost Meta je v tomto ohledu velice, velice přísná. Proto je dobré brát v potaz nejen tyto zásady, ale také algoritmy, na základě kterých se síť rozhodně, zdali budou nebo nebudou preferovány a upřednostňovány vaše reklamy před jinými.
Algoritmy jsou souborem mnoha faktorů
Algoritmy jako takové můžeme chápat jako soubor faktorů, které rozhodují o tom, jak atraktivní profil na Instagramu vlastně je, respektive jak moc ho budou doručovat ostatním uživatelům, kteří s ním možná zatím nepřišli do kontaktu. Zkrátka a dobře čím více zaujmete algoritmy, tím více se můžete dostat na takzvanou explore page čili tím pádem můžete oslovit více lidí. Proto je důležité je brát v potaz, a to nejen při tvorbě PPC reklamy, ale obecně při správě sociálních sítí.
Algoritmy prochází dostupný obsah a rozhodují, v jakém pořadí a zdali vůbec se budou ostatním zobrazovat. Každý prvek na Instagramu má svůj vlastně algoritmus a rozhoduje se dle svého. Většinou však hrají roli interakce, a sice to, jak konkrétně s příspěvkem jsou lidé spokojení. Lajkují ho, komentují, sdílí? Pak je to na té nejlepší cestě, abyste algoritmus (i u sponzorovaných příspěvků) dostali co nejdál.
Na co si dát u algoritmu pozor?
Pokud chcete ošálit algoritmy a chcete na ně zároveň vyzrát, pak buďte originální. V současné době na Instagramu působí miliony lidí (jenom tři miliony jsou z České republiky), proto vyniknout v takovém množství profilů je skutečně třeba.
Nebojte se vytvářet reels, která jsou do reklam naprosto fantastická. Mají obrovské dosahy a lidé si jich v současné době všimnou více než klasických příspěvků, které už vyžadují vícero činností (například čtení popisku). A na to jsou lidé dnes už líní.
Do reklam (stejně jako běžně na sociální sítě) se nebojte přispívat s interaktivními posty. Ptejte se, pokládejte otázky, nuťte sledující k interakci, kterou se zatraktivní profil.