Jak vyřešit dotazy zákazníků? Elegantně, rychle a efektivně s pomocí chatbota. Podívejte se, proč se jedná o zajímavý nástroj, který by neměl chybět u vašeho podnikání, jak to celé funguje a v čem je chatbot mnohdy lepší než klasický živý chat.
Co je chatbot?
Chatbot funguje jako takový zástupce při konverzaci. Díky rozpoznání jednotlivých slov a frází nabízí odpovídající reakce. Může tak pomoci při řešení problému, nasměrování zákazníka správným směrem a podobně. Hlavní princip fungování spočívá v konverzačních mapách, do kterých nastavíte nejrůznější scénáře podle toho, co má chatbot sdělovat. Uplatňuje se tak hlavně při automatizaci, kdy může zcela nahradit živého člověka u chatu, nebo poslouží jako doplněk například pro rychlou reakci ve večerních hodinách a podobně.
Proč je chatbot zajímavý nástroj?
O tom, že používání chatbotu dnes není nic výjimečného snad není potřeba nic více psát. V rámci analýzy, která pracovala s více než 300 klienty, kteří chatbot používají je již možné získat velmi zajímavé statistiky. V rámci základních dat padlo zjištění, že více než polovina konverzí probíhá mimo pracovní dobu, takže je vhodné mít k dispozici chatbot pro rychlou pomoc zákazníkům. V zásadě jde o rychlá konverzace, které trvají jen opravdu pár minut, takže by bylo zbytečné zaměstnávat na podobný úkol člověka.
V čem je chatbot lepší než živý chat
I přesto, že jsou situace, kdy je živý chat nebo pomoc kvalifikovaného odborníka osobně nenahraditelná, je možné říci, že naopak ve většinu případů je chatbot lepším řešením. A to konkrétně z pohledu mladých lidí, kteří s tím nemají problém. Zároveň poskytuje velmi rychlou odpověď na dotaz i mimo pracovní dobu, což řadu zákazníků příjemně překvapí.