Každý SEO specialista, IT specialista i každý laik ví, že správná doména je základ úspěšného webu. Doména je to, co se zapamatuje, zároveň se jedná o něco, co se nesmí podcenit. Pokud rozjíždíte svůj vlastní online projekt, výběr domény rozhodně nepodceňte. Mohli byste toho později litovat. Raději si nechte poradit od odborníků, kteří moc dobře vědí, jak by taková doména měla vypadat.
Jak by měla vypadat doména?
Zeptali jsme se odborníků, kteří moc dobře vědí, jak by taková doména měla vypadat. Doména by měla být unikátní a zároveň nezaměnitelná. Pokud se bude nacházet v názvu domény i téma webu, je to jenom dobře. Doména by neměla svým názvem zapadnout mezi ostatní weby, měla by se však dobře zapamatovat, proto by neměla být příliš dlouhá.
U domény se nebojte sázet všechny karty na slovo přejaté nebo zcela vymyšlené. Nemusíte mít doménu v češtině, respektive ve spisovné češtině. Čím zajímavější bude, tím lépe.
Doména by také měla být snadno sdělitelná při hovoru. Pokud člověka doména zaujme a pokud o ní bude chtít říct svým přátelům, měla by mu jít takzvaně “přes pusu” čili neměl by se do názvu člověk zamotat a měla by se snadno vyřknout.
Pro český trh jedině koncovka .cz
Chcete si založit web nebo online magazín, který je určený pro český trh? Pak si doménu nekupujte s koncovkou jinou, než je koncovka .cz. Je to přirozené pro Čechy. Pokud budete mít web s koncovkou .com nebo .eu, často dochází ke špatnému zadání do vyhledávače (Češi zkrátka zadávají název domény s koncovkou .cz), kvůli tomu tak předáte své čtenáře konkurenci doslova na stříbrném podnose.
Ať se snadno píše
Pokud je doména příliš kostrbatá, hrozí překlepy. Ideální doména by měla být tak jednoduchá, aby k překlepům nedocházelo. Opět byste tak mohli ztrácet své drahocenné čtenáře.