Pokud se vrhnete do tvorby vlastního webu nebo pokud se začnete zajímat o svět internetu, o SEO a o vše, co s tím souvisí, pak možná narazíte i na pojem “atribut hreflang”. Nabízí se otázka, co to vlastně znamená? Pro odpověď naštěstí nemusíte chodit daleko. Atribut hreflang je nepostradatelnou součástí hlavně takových webů, na kterém je více jazykových mutací. Při tvorbě takového webu nesmíte na tento atribut hreflang zapomenout, po SEO stránce si tak zajistíte lepší mezinárodní a regionální cílení.
Pojem atribut hreflang je tedy vysvětlen. Je však třeba konstatovat, že není zrovna snadné tento pojem implementovat v praxi. I ti nejlepší SEO specialisté se mohou dopustit několika chyb, které se s implementací či obecně s atribut hreflang pojí.
Ještě něco o atribut hreflang
Ještě si však něco prozraďme o atribut hreflang. Tento pomocník v praxi informuje vyhledávače o tom, jaký jazyk je na vaší webové stránce používán. Vyhledávač tak díky tomu nabídne stránku relevantně uživatelům, kteří vyhledávají v jazyce, v jakém váš web funguje.
Jinými slovy atribut hreflang zaručuje, že bude stránka zobrazována správným uživatelům, tedy z pohledu jazyků.
Chyby, jakých se dopouštíme v souvislosti s atribut hreflang
Mezi chyby, kterých se často dopouštíme ve spojitosti s atribut hreflang, patří třeba nesprávné používání kódů země nebo jazyka. Často si to ani pořádně neuvědomujeme, ale chybu zkrátka uděláme. Je však třeba kódy zadat správně, jinak to samozřejmě nebude dobře fungovat.
K dalším chybám se řadí to, že používáme atribut hreflang na stránkách, kde je zakázána indexace. Google v takovém případě hlásí chybu, pokud odkazujete atributem na stránky, kde je indexace zakázána.
Také děláme chybu v tom, že kombinujeme několik metod najednou. Atribut hreflang lze nastavit třemi způsoby, jejich kombinace nebo kombinace jiného je k ničemu.