Být copywriterem to znamená mít povolání budoucnosti. Pokud sledujete aktuální dění, víte, že se do České republiky dostala zaměstnanecká krize, která nutí mnohé firmy investovat do robotizace. S tímto přicházíme k tomu, že mnohé pracovní pozice budou z trhu odstraněny. Na druhou stranu mnohé pracovní pozice nově vzniknou a některé zůstanou. Například copywriting zůstane. Kvalitní texty totiž bude i do budoucna potřebovat každý, kdo provozuje nějaký blog, kdo má svůj vlastní e-shop nebo jinou firmu, kterou potřebuje zpropagovat a optimalizovat. Být copywriterem tedy není úplně k zahození. Důležité je však mít na paměti, že ne každý copywriter je dobrým copywriterem.
Copywriteři jsou sice dnes potřeba, ale nikdo nemá zájem o nekvalitního copywritera, který píše nekvalitní a málo čtivé texty. Během své práce mohou copywriteři čelit mnohým úskalím, my vás seznámíme se čtyřmi úskalími, díky kterým pochopíte, jak být lepším.
1) Neustále se měnící copywriting
Copywriteři musí mít neustále na paměti, že jejich profese se neustále mění. Pokud tedy chtějí být dobří, musí se zajímat o aktuální novinky a trendy v jejich oboru. Copywriting se mění v zásadě hlavně proto, že se neustále rozvíjí obsahový marketing, tudíž copywriting, jaký ho znáte, už nemusí být stejný za deset či dvacet let.
2) Vše je o myšlení
Mnozí lidé jsou toho názoru, že copywriterem může být každý, ale je to samozřejmě lež jako věž. Copywriter samozřejmě musí umět psát, ale především musí umět přemýšlet a musí mít všeobecný rozhled. Jenom tak z něj bude kvalitní copywriter, který bude zároveň žádaný.
3) Copywriting není jenom o psaní
Je nutné poznamenat, že copywriting není jenom o psaní, jak si mnozí lidé myslí. Je to především o „divných slovech“, jako je SEO nebo WordPress nebo Google Analytics. Kvalitní copywriter se musí se vším seznámit, jen tak bude dál před ostatními. Důležité je spolupracovat se SEO specialisty, kteří copywritery potřebují právě k optimalizaci webových stránek.
4) Je důležité vědět, co lidé chtějí číst
Je velice důležité vědět, co lidé čtou. Pokud budete psát o něčem, co lidi nezajímá, bude to problém. Vás obsah nebude čtený, váš odběratel nebude spokojen. Zajímejte se o to, co lidi zajímá.