Rozhodli jste se vstoupit se svou službou na trh? Skvělé, potřebujete kvalitní web, který bude pracovat pro vás. Pokud totiž takový web nevytvoříte, nemůžete se nikdy označit za vítěze. Kdo zkrátka a dobře není na internetu, jako kdyby nebyl. Abyste si však nezaložili spíše na problémy, kromě několika nutných věcí, jako je GDPR a sepsané obchodní podmínky, musíte splňovat ještě několik věcí.
Některé údaje jsou zákonem stanovené
Kupříkladu si musíte dát pozor na několik údajů, které jsou zákonem stanovené. Mluvíme například o nutnosti uvést jméno živnostníka a jeho firmy. Také musíte uvést sídlo společnosti a případně také místo podnikání. Nesmí chybět IČO a v případě, že jste plátcem dane, také DIČ. Jestliže jste obchodní společností čili právnickou osobou, nezapomeňte také na uvedení toho, že jste zapsaní v obchodním rejstříku.
Poté se ještě liší to, jestli jste akciovou společností nebo společností s ručením omezeným. V takových případech vám na webu musí také leccos dřímat, a to povinně.
Kam se umísťují údaje, které musí být na webu viditelné?
To, že tyto údaje musí být uvedeny je jedna věc, ale také musí být na webu dostatečně viditelné, respektive snadno dohledatelné. Proto umístěte tyto údaje například do zápatí webové stránky čili na ně narazí uživatelé hned, co sjedou na konec stránky.
Kromě toho bývají tyto údaje uvedené také v obchodních podmínkách nebo zmiňovaných zásadách o ochraně osobních údajů.
Co by měl web splňovat?
Vedle zákonných povinností musí webová stránka oplývat několika věcmi, konkrétně nesmí postrádat doménu, musí být také dostatečně responzivní a samozřejmě musí být web přijatelně výkonný.
Uvedeny by měly být také kontakty a pokud nabízíte nějakou službu nebo produkty, dobré je uvést i cenu. Lidé se vás na to poté nebudou příliš dotazovat.