Založit si webovou stránku, to je jedna věc. Ale docílit toho, že se bude stránka nacházet na předních příčkách ve výsledcích vyhledávání, to je věc druhá. Aby byl váš web navštěvovaný a čtený, musíte ho optimalizovat pro vyhledávače. Pakliže nebude webová stránka pro vyhledávače aktualizovaná, nebudete se pyšnit z vysoké návštěvnosti. Internetový vyhledávač Google hodnotí jednotlivé webové stránky na základě několika faktorů. Jakých?
Google je internetový vyhledávač, který je v Česku velice oblíbený. Využívá se dokonce více než český vyhledávač Seznam. Proto se zaměřme na faktory, které jsou důležité právě pro společnost Google.
Hodnotící faktory Googlu
- Klíčové slovo v doméně hodnotí Google velice kladně. Pokud se v názvu domény nachází klíčové slovo, které odpovídá obsahu webu, má váš web navrch před ostatními webovými stránkami.
- Výhodu vám mohou poskytnout domény s přesnou shodou. Pokud je daná EMD na kvalitní web, jste opět lépe hodnoceni než majitelé jiných webů.
- Pokud chcete zvýšit hodnocení webu v dané zemi, používejte národní domény, jako jsou .cn nebo .pt.
- Jistým hodnotícím faktorem je také to, jestli se klíčové slovo objevuje v hlavním titulku článku. H1 jsou takzvané nadpisy první úrovně a znamenají další ukazatel relevantnosti.
- Kladně jsou hodnoceny weby, na kterých jsou texty delší než 300 slov. Délka obsahu je taky důležitá, weby s delšími obsahy mohou získat přednost před kratšími články.
- Hustota klíčových slov je stále něčím, co Google využívá při hodnocení webu. Klíčová slova jsou rozhodně potřeba, ale v tomto případě platí – všeho s mírou.
- Hodnotícím faktorem je mimo jiné i rychlost natáčení stránky v HTML. Pokud se stránka načítá pomalu a nenačte se do pár vteřin, automaticky web padá ve výsledcích vyhledávání.
- Pozor na duplicitní obsah. Pokud se na webové stránce objeví duplicitní obsah, automaticky dojde ke znevýhodnění webu a poklesu ve výsledcích vyhledávání.