Optimalizovat webovou stránku pro vyhledávače je běh na dlouhou trať. V případě, že chcete zvýšit svou organickou návštěvnost, respektive organickou návštěvnost svého magazínu nebo blogu či webu, musíte na ní zapracovat. Vyhněte se především několika zásadním chybám, které mohou vaši snahu zhatit.
Technických chyb je jako máku
Samotné chyby v SEO můžeme rozdělit hned na několik kategorií, kdy jednou z nich jsou takzvané technické chyby. Veškeré technické nedostatky plynoucí z nesprávného nastavení nebo nedostatečné kontroly webové stránky. Spadá sem například duplicita obsahu, kterou internetoví vyhledávači nemají zrovna v lásce. Také špatná indexace a linkbuilding. Kontrolujte funkčnost URL adres, ať se neodkazuje na nefunkční nebo mrtvou stránku.
Chyby mohou být také strategické
Druhou kategorií chyb jsou strategické chyby, kterých se mohou dopustit nejen e-shopy, ale také tradiční webové stránky jakéhokoli jiného charakteru. Jednou z nich je to, když se e-shop nevěnuje SEO. Pokud optimalizaci pro vyhledávače zcela ignorujete, zahazujete tím celkový potenciál vašeho webu. Tím, že zlepšíte SEO, zlepšíte tím kompletně celý web nejen po technické, ale také obsahové stránce.
Na druhou stranu se vyhněte takzvanému PraSEO, což je SEO dělané zkrátka a dobře špatně, možná až zastarale na základě starších doporučení nebo textů. Internetové prostředí se neustále mění, a na to se musí pamatovat. Klíčová slova, která se upřednostňovala před lety, nahradila spíše slovní spojení slibující lepší zacílení, struktura webu už není druhořadá a stejně tak titulků musí být v textu hned několik, aby člověk u textu zůstal.
V nejlepším případě je tedy dobré vzdělávat se v tomto světě s aktuálními publikacemi a články, případně se vyplatí oslovit specialistu, který se na tomto poli aktivně pohybuje a který může přinést aktuální pohled na věc.