Pokud se zajímáte o svět SEO nebo v tomto světě dokonce podnikáte, neměla by vám uniknout ani jedna novinka, která se tomuto světu ukáže. Během roku se nám mohou totiž ukazovat dominantní faktory, které mohou ovlivnit SEO zásadním způsobem. Podle těchto faktorů se budete muset řídit, protože právě ony budou udávat to, jaké weby budou úspěšné a jaké ne. Pojďme si nyní ty základní faktory pro tento rok vyjmenovat.
Dnes trávíme na internetu hromadu času. Jsme nejen na sociálních sítích, ale taky trávíme hodně času čtením nějakých článků, které nás zajímají. Jestliže třeba cvičíme, navštěvujeme různé weby o cvičení. Pokud nás weby osloví, vracíme se na ně a už nás nezajímá, že takto přispíváme do kapsy někomu jinému.
Pokud si i my budeme chtít založit takový web, měli bychom dbát na různé faktory, které nám úspěšnost webu výrazně ovlivňují. Jaké faktory to jsou?
• rychlost
Už od začátku tohoto roku bylo jasné, že rychlost bude dominantním faktorem. Uživatelé internetu očekávají, že se jim stránka načte do pěti vteřin, a pokud se jim nenačte, odejdou ze stránky, aniž by se podívali na to, co je zajímalo. Platí to zejména na mobilech (počítače už používáme minimálně).
Není se čemu divit, když se rychlosti podvolil i lídr mezi vyhledávači – Google. Ten stanovil, že pokud se web načte do tří vteřin, bude upřednostňován před jinými weby, ať už je po stránce SEO jakkoliv mizerný.
• mobilní verze
Jelikož se nyní dostávají počítače do ústraní, na scénu přichází hlavně mobilní telefony. Mobilním telefonům se musíme podřídit, ať se nám to líbí nebo ne. Pokud web nemá mobilní verzi, opět má velké mínus, které hraje velkou roli v jeho úspěšnosti. Mobilní verze webových stránek jsou základem úspěšné webové stránky.
• nejen titulek, ale i obsah
Ještě donedávna jsme všechny karty sázeli na titulek, tedy na hlavní nadpis. Pokud zaujal hlavní nadpis, byla stránka navštěvována a Google s ní neměl problém. Nyní se však Google začal dívat na článek jako celek, tudíž nedbá jenom na titulek, ale i na obsah.