Přemýšlíte nad tím, že se stanete odborníkem na SEO? Pak musíte rozeznat, jaká tvrzení jsou jen mýty a jaká tvrzení na internetu jsou skutečně pravdivá. SEO je v současné době oborem či oblastí, jež je hojně vyhledávaná a využívaná. Lidé zkrátka chtějí bohatnout na internetu, chtějí rozjet svůj online projekt, kterým často je online magazín či vlastní e-shop. SEO je však nedílná součást úspěchu. Vyvraťme si proto mýty, s nimiž se nejen na internetu můžete hojně setkat a které souvisí se SEO.
Nový web mohu zaregistrovat do každého vyhledávače
Bohužel to nelze, tak snadné to opravdu není. Robotům vyhledávačů nelze nic přikázat. Je sice možné zařadit nový web takzvaně do fronty prostřednictvím speciálních formulářů každého vyhledávače, ale je to jenom pokus o urychlení. Robot si vašeho webu může všimnout hned nebo taky nemusí. Aby si robot všimnul vašeho webu, lépe uděláte, pokud nový web provážete s pomocí zpětných odkazů s jinou webovou stránkou.
Klíčové slovo musí být obsaženo v doméně
Doména je základ každého webu. Nikde se však nestanovuje pravidlo, že v doméně musí být obsažené klíčové slovo daného webu. Samozřejmě je dobré, když v názvu domény je obsaženo téma webu či online magazínu, ale není to nutné.
Zpětných odkazů musí být co nejvíce
Čili jinými slovy – čím více zpětných odkazů, tím lépe. To je další mýtus, který se se SEO pojí. I když se zpětné odkazy podílí na tom, na jaké pozici je web ve vyhledávání, je to stále jenom jeden z faktorů. Rozhoduje také kvalita a obsah webu, rozhoduje i pravidelná aktualizace – rozhodujících faktorů je tedy skutečně vícero.
Aby byl web úspěšný, musím vyhledávače oklamat
To opravdu není pravda. Aby byl web úspěšný, o oklamání vyhledávače se raději ani nesnažte. Oklamání vyhledávačů není dobrou SEO strategií, nevede to k dlouhodobě fungujícímu SEO. Pokud narazíte na takového SEO experta, který si klade za cíl oklamat vyhledávače, raději od něj dejte ruce pryč. Pěstujte si kvalitní, informativně silný web s pravidelně přidávaným obsahem, to je základní kámen úspěchu.