Žijeme v době internetu. Nejvíce nás ovládají sociální sítě, na nichž trávíme dokonce až tři hodiny denně (co ukázaly nedávné průzkumy). Je to šíleně moc, když si uvědomíme, že ještě osm hodin trávíme v práci, nějakou dobu na cestách do práce a z práce a že navíc ještě minimálně sedm, osm hodin spíme. Pak se nemáme divit, kde ten čas zmizel. Nicméně na internetu si taky většinou čteme, ale už si neuvědomujeme, že za takovým článkem někdo stojí. Správný copywriter si musí uvědomit, co je u článku nejdůležitější, aby byl čtenáři oblíben.
Copywriteři jsou většinou autory těchto článků. Samozřejmě existují takoví zdatní SEO konzultanti, kteří mají dostatek času, aby samotné články i tvořily, nikoliv je jenom nepublikovaly. Většinou se však psaní článků svěřuje někomu jinému, tedy copywriterovi, který na články má vyhrazený čas.
Jenže takový copywriter nemá zrovna lehkou úlohu. Nejen, že jeho články musí být takřka bez chyb, ale musí být taky čtené. Na čem tedy záleží?
Nadpis!
Nejdůležitější je samozřejmě nadpis, který musí zaujmout. Bez nadpisu to nejde. Musí být úderný, musí se z něj hned pochopit, o čem bude vlastně článek pojednávat.
Už delší dobu se moc dobře ví, že Češi jsou čtenáři titulků. Pokud nás nezaujme titulek, ani se neobtěžujeme článek rozkliknout.
Nadpis je tedy opravdu důležitý, ale musí se dbát i na samotný obsah.
Obsah!
Google se v poslední době začal zajímat o článek jako celek, nikoliv jenom o nadpis, který je hlavní a v němž se musela dříve schovávat klíčová slova. Nyní se však hodnotí článek jako celek. Z nadpisu se musí vyhodnotit, o čem článek bude pojednávat, klíčová slova se mohou ukázat až v obsahu článku.
Sice je známo, že jsme čtenáři titulků, ale když nás nadpis zaujme, článek si přečteme a chceme přijít obohacení, ne zklamaní z promarněného času stráveného nad psaním.