Copywriterů je jako máku, ale jen hrstka z nich umí napsat takový titulek, který bude čtenáře zajímat. V tomto světě platí jedno pravidlo – lidé jsou čtenáři titulků. Vyhrávají takové články, které člověka dokážou zaujmout na první dobrou. Pokud se tak nestane, člověk text přechází a pouští se do hledání jiného, který možná nebude tak kvalitní obsahem, ale svým nadpisem zajímavý bude. Abyste neztráceli své čtenáře, pojďme si říct, jak konkrétně psát titulky, aby i váš článek byl skutečně čtený.
Tečky jsou zabijákem pozornosti
Když si čtete knihu nahlas, máte bezesporu tendenci klesnou hlasem, když narazíte na tečku, je to pravda? Proto tečku nepište do nadpisů. Kvůli ní může taktéž poklesnout pozornost vašeho čtenáře. Bohužel se mezi námi nachází stále více jedinců, kteří tečku do nadpisů přidávají. Jenže právě tato drobnost může stát za tím, proč článek není čtený, respektive proč počet přečtení neroste takovou rychlostí, jaká by se možná očekávala.
Samozřejmě nepište tečky ani do podnadpisů. Platí to samé – i v takovém případě jsou tečky zabijákem pozornosti. A že jsou podnadpisy čtené hned záhy poté, co upoutá pozornost hlavní titulek.
Vzbuďte pozornost otázkou
Jak jinak ještě lze zaujmout pozornost čtenáře už při přečtení titulku? Jednoduše – vsaďte na otázky. Otazník je opět drobnost (stejně jako tečka), ale na rozdíl od tečky má opačný efekt – dokáže vám čtenáře pomoct takzvaně „zaháčkovat”.
Pamatujte na to, že otázka by měla být opravdu zajímavá a měla by samozřejmě navnadit čtenáře na to, že mu skutečně poskytnete odpověď na hledaný dotaz. Pakliže vyhledává, jak se zbavit akné, vhodná je otázka typu: „Jakými způsoby se můžete zbavit akné?”
Neodpovídejte na vyhledávaný dotaz
Při psaní titulků si dejte pozor také na další věc, a sice na odpovídání na dotaz přímo v titulku. Chcete čtenáře donutit k tomu, aby klikl na váš článek. Nedávejte mu proto odpověď, aniž by tento krok neučinil.