Patříte mezi SEO speciality a přemýšlíte o tom, jaké změny se dostanou do vašeho odvětví v nadcházejícím roce? Zatímco jeden rok plný změn pomalu odchází, nový přichází a není pochyb ani sporu o tom, že přinese hromadu zajímavého. Pojďme si říct to nejzajímavější, na co je dobré pamatovat s předstihem.
Sémantické vyhledávání
Už jste někdy slyšeli o takzvaném sémantickém vyhledávání? Řeč je o jednom z trendů, který nastoupí na scénu během příštího roku. Využívá algoritmy strojového učení k identifikaci a interpretaci významu slov a frází, a to na obsahových stránkách. Právě díky tomu umožňuje webovým stránkám hodnost vyšší pro dotazy s konkrétním účelem nebo kontextem.
Pokud vsadíte na tuto technologii, můžete z ní vytěžit hlavně tak, že se zvýší míra prokliků. Pokud jsou mezi vašimi klienty podnikatelé nebo majitelé e-shopů, právě u nich můžete z tohoto trendu vytěžit.
Důvěryhodnost, autorita a odbornost
Sice to už nějaký ten pátek platí, ale příští rok se na to bude klást ještě větší důraz. Řeč je konkrétně o posílení E-A-T neboli posílení obsahu, který je důvěryhodný, autoritativní a odborný.
Není to jistě překvapením. Přece jenom lidé chodí na webové stránky a chtějí přijít na skutečně relevantní informace. I proto na obsah na internetu Google a jiné vyhledávače nahlíží pod jakýmsi filtrem a hledají skutečně to, co může být lidem přínosem.
Na délce obsahu záleží
Doposud platilo, že minimálně normostrana a půl je potřebná pro řádný článek, který je umístěn na nějakém magazínu nebo blogu. Od příštího roku je dlouhý obsah možností, jak zakomponovat vícero klíčových slov a jak donutit Google, aby vás rychleji evidoval. Zkrátka a dobře pokud budete chtít v roce 2023 uspět se svým online magazínem nebo blogem, délka obsahu je v tomto případě klíčovým parametrem.
Pokud se přijde na to, že vaše články jsou dostatečně dlouhé pro váš web, budete mít větší pravděpodobnost toho, že vás budou roboti internetových vyhledávačů svižněji procházet a vyhodnocovat.