Každý rok přináší celou řadu novinek. Podnikatelé sledují novinky v oblasti daně z přidané hodnoty nebo nové zákony, které vyjdou prvním lednem v platnost, SEO konzultanti sledují novinky v oblasti SEO, které by jim výrazně mohli ovlivnit živobytí. Takových SEO novinek není nikdy málo – už na začátku roku se zhruba spekuluje nad tím, jaké novinky budou pro daný rok zásadní. Postupem času se co měsíc ukazují nové věci světu a SEO konzultant by měl být vždy ve střehu.
Nejen, že by měl být ve střehu, ale měl by si utvrdit taky svůj vlastní názor. Přece jenom novinky, které se objeví v oblasti SEO, nemusí být hned důležité a nemusí mu ovlivnit živobytí. Zatím se prokázalo, že letos vede rychlost webů a že je důležité mít i mobilní verzi webové stránky, protože jinak ve vyhledávačích neuspějete. Jenže taky se ukázalo, co je v SEO mýtus.
• Nadpis H1 jako to nejdůležitější na stránce
Například hodně článků pojednává o tom, že nejdůležitější je na dané webové stránce nadpis. Jistě, jsme dneska čtenáři hlavně titulků a titulek (tedy hlavní nadpis) by měl být vždycky poutavý, aby si lidi daný článek přečetli, ale už ani zdaleka to není ten nejpodstatnější element na stránce. Mnoho SEO konzultantů kladlo velký důraz právě na nadpis H1, ale raději měli svou pozornost směřovat na obsah jako celek.
Například takový Google se neustále snaží vnímat obsah jako jeden velký celek, už nenahlíží jenom na nadpis. Už není ani zdaleka důležité to, že je klíčové slovo v nadpisu článku, ale uživatel musí pochopit, co na dané stránce, popřípadě v daném článku najde.
• Úvodní stránka = hromada obsahu
Mnoho specialistů v oblasti SEO si myslí, že je důležité, aby na hlavní stránce, tedy na úvodní stránce, webové stránky bylo mnoho obsahu. Jenže lidé nechtějí hned zprva číst hromadu textu – chtějí dostat odpovědi na dvě jediné otázky, a sice na to, co dělá stránka či čím se zabývá (pokud se jedná o webové stránky společnosti) a jaký benefit čtenářům či případným klientům přináší.