Na internetu dnes trávíme hodně času. Čas zde netrávíme jenom na sociálních sítích, jak si mnoho lidí myslí, ale trávíme ho zde především na webových stránkách, když hledáme něco, co nás zkrátka zajímá. V současné době nás zajímá především zdravé stravování nebo například aktuální dění ve světě, ženy hledají rady na to, jak se zbavit kosmetických nedokonalostí či co si mají obléknout na pohovor. Existuje mnoho témat, která dnes a denně vyhledáváme na internetu. Většinou zde najdeme odpovědi. Ovšem při čtení jednotlivých článků si jenom stěží uvědomujeme, že za takovým článkem někdo stojí – někdo, komu se říká copywriter. A samozřejmě ani tento člověk dělá chyby.
Žádný učený z nebe nespadl. Je třeba, abychom tolerovali chyby ostatních, abychom na ně upozornili, aby se jich mohli zbavit, ale není nutné, abychom je za to hned odsuzovali. Chyby dělá naprosto každý, i takový copywriter, který se stará o články, které dnes a denně čtou stovky lidí.
Pokud i vy se živíte jako copywriter, možná by vám pomohlo to, kdybyste své chyby vůbec našli. Přinášíme vám konkrétní tři chyby, kterých se dopouští nejen začínající copywriter.
1) Ignoruje cílovou skupinu
Žádný copywriter ani nikdo jiný se nikdy nezavděčí všem. V současné době je nutné se zaměřit na nějakou cílovou skupinu, kterou budete chtíti ohromit a z níž si budete chtít udělat pravidelné čtenáře. Není možné, abyste ignorovali cílovou skupinu, protože jinak nebude obsah ani web tak úspěšný, jak by mohl být.
2) Nekladete důraz na nadpisy
Mnoho copywriterů si neuvědomuje, že čtenáři jsou čtenáři nadpisů. Pokud nebudou nadpisy dost jasné, čitelné a zajímavé, nikdo si článek ani nerozklikne. Musíte být kreativní a co nejvíc zaujmout už díky nadpisu.
3) Nedbáte na formátování
Na internetu lidé nejdříve celý obsah skenují. Pokud zjistí, že se jedná o dlouhý text, který nikde nezačíná, nikde nekončí, který není rozdělen na nějaké nadpisy nebo není rozdělen body či číslováním, automaticky článek nečtou. Dbejte na formátování, zaujmete tak na první pohled.