Internet má svoje pro i proti. Mnoho lidí vidí hlavně to proti, ale internet je skvělé místo, na kterém se dozvíte vždy vše, co potřebujete. Pokud patříte k těm, kteří chtějí mít neustále o všem přehled, jistě každým dnem brouzdáte na internetu a hledáte odpovědi na otázky, které chcete znát. Každým dnem navštěvujete webové stránky a ani si neuvědomujete, že tu danou webovou stránku někdo vlastní, že mu vlastně přispíváte do kapsy a že někdo stojí i za těmi texty, které píšete.
Dneska si může svou vlastní webovou stránku založit skutečně kdokoliv. Stačí to mít jenom nápad, kterým zaujmete. Pokud se rozhodnete být SEO konzultantem, tedy tím, kdo bude optimalizovat svůj web pro vyhledávače, potřebujete mít po ruce dobrého copywritera, který se zaslouží o tu obsahovou stránku. A právě takový copywriter by měl moc dobře vědět, jak svými texty zaujmout.
Lidé si totiž nepřečtou to, co je nezajímá. Jsou to čtenáři titulků, proto pokud je nezaujmete na první pohled, nebudou váš článek číst, nebudou ho sdílet a nebudou ho tedy jakkoliv šířit dál.
Jak upoutat pozornost čtenáře?
Existuje mnoho tipů a rad, jak upoutat čtenáře. My jsme vám vypsali to nejlepší, co nás napadlo a díky čemu skutečně zaujmete čtenáře a napíšete zajímavé, poutavé texty, které budou skutečně hojně sdíleny.
- upoutejte nějakým předmětem
- zaujměte v prvním odstavci
- nechoďte kolem horké kaše
Čtenář potřebuje být na první pohled zaujatý něčím, co se v článku vyskytuje. Nejvíce čtené jsou ty články, v nichž se nachází odrážky, číslovky nebo otázky. Jsou to tedy jakési předměty (čísla, tečky, otazníky), které zaujmou čtenáře a které donutí čtenáře k tomu, aby si článek přičetl.
Kromě toho je třeba, abyste zaujali hned v prvním odstavci. Pokud čtenář není prvním odstavcem zaujat, bohužel nebude pokračovat dál ve čtení. S tímto souvisí i náš třetí tip, a sice nechoďte kolem horké kaše. Pokud totiž budete chodit kolem horké kaše, článek se nikdy nedočte až do konce. Vždy přejděte k hlavní myšlence, poté teprve můžete skočit na obcházení hlavního tématu, ale tu pozornost je třeba skutečně zaujmout hned ze začátku.