SEO není obor, který by byl stále stejný. Neustále se mění, proto každý SEO konzultant musí být stále na pozoru. Jelikož jsme vloni zaznamenaly mnoho změn, které se promítnou v naší práci, je třeba si je shrnout. Kromě toho se připravme i na letošní SEO, jež bude samozřejmě také plné novinek. A proč si zrovna letošní i loňské SEO nesrovnat? Je to nejlepší způsob, jak vypíchnout nejdůležitější novinky a změny, které ovlivní práci každého SEO konzultanta.
Jaké bylo loňské SEO?
Nejdříve začněme tím nejdůležitějším, co nám přineslo loňské SEO. Vloni jsme svou pozornost museli upřít na mobilní verze webových stránek. Bohužel klasické desktopové vyhledávání najednou odešlo z módy a web, který neměl svou mobilní verzi, najednou nebyl upřednostňován před jinými weby, i když SEO bylo takřka dokonalé.
Vloni jsme se také poprvé setkali s pojmem „hlasové vyhledávání“. Tomuto termínu se však budeme věnovat hlavně letos. A samozřejmě už během loňského roku jsme si uvědomili, co nás čeká a nemine – je načase se připravit na umělou inteligenci.
Kromě toho se zmenšil prostor pro organické výsledky vyhledávání a taky se začaly ve velkém upřednostňovat weby, které používají HTTPS.
Jaký bude letošní rok?
Co se týče letošního roku, opět nás ve světě SEO čeká mnoho novinek a změn, z nichž nás velká většina ani nepřekvapí. Například začne hrát svou roli ve vyhledávání takzvané vizuální vyhledávání. Hodnota relevantních zpětných odkazů se zvýší, a to z jednoho prostého důvodu – z důvodu, že se stále vytváří stále větší množství obsahu.
Kromě toho dojde ke spuštění Mobile first indexu, tedy oficiálně dojde k upřednostňování mobilních verzí webových stránek.
Letošní rok taky bude významný pro hlasové vyhledávání, které by se mělo letos posunout na zcela jinou úroveň. Na hlasové vyhledávání se začne klást větší důraz.