Každý z nás vyhledává v jiné internetovém prohlížeči, ovšem řada z nás se shodne na tom, že Google má v mnoha věcech navrch a že Seznam není stále na takové úrovni, jako zmiňovaný Google. Pojďme si však objektivně srovnat uplynulý rok, během kterého jak Google, tak i Seznam zažil jisté inovace.
Jaký byl uplynulý rok pro Seznam?
Loňský rok byl pro Seznam poměrně kopírovací. Cokoliv, co tento internetový prohlížeč udělal, byla jenom kopie toho, co už měl Google dávno za sebou. Během uplynulého roku Seznam vsadil karty na komponent Dolores, což mu zajistilo mnoho nových uživatelů. Díky tomuto komponentu totiž stahuje Freshbot až dvacetkrát rychleji, což je skvělé. Díky tomuto zrychlení dochází ke zkracování procesu zpracování webové stránky.
K dalším novinkám se zařadil nový limit velikosti souboru sitemapy, který se nově stanovil na 50MB. Velkým plus bylo, že seznam výrazně zrychlil vyhledávání. Kromě zrychlení, které ocení nejeden uživatel, je vyhledávání i přehlednější a celkově čistější.
Jaký byl uplynulý rok pro Google?
Google se však pyšní více novinkami, které ovlivnily vyhledávání na Googlu. Například je velkým pozitivem filtrování obrázků, které ocení nejeden uživatel. Dále se začaly penalizovat widgety a došlo k regulaci takzvaných fake news, které se začaly šířit internetem jako kulový blesk. Na základě nepravdivých zpráv v mnoha zemích vznikaly nepokoje, proto je skvělé, že se takzvané fake news začaly regulovat.
Kromě toho se taky ve vyhledávání začaly objevovat symboly a oblíbené emotikony, což si zamilovala především mladší generace, která takzvanými smajlíky vyjadřuje své pocity i svou náladu. Změnu zaznamenala i strukturovaná data, která se dočkala rozšíření o nové položky.
Velkým plus bylo prodloužení meta popisků. Do nedávna byly tyto popisky ještě poměrně krátké, jenom málokdo se do nich vešel, ovšem nyní je vše jinak. Aktuálně mají meta popisky až 320 znaků.