Každý copywriter se musí snažit, aby dodával na webové stránky kvalitní obsahy. Pokud nebude dodávat kvalitní obsahy, pak nebude web čtený a ani posouván ve vyhledávání směrem nahoru. Kvalitní copywriter je tu od toho, aby web skutečně plním přínosným obsahem, který čtenáře zaujme a který ho donutí za pár dní se vrátit. Bohužel takových copywriterů, kteří by uměli svým obsahem zaujmout natolik, že se čtenáři budou pravidelně vracet, není mnoho. Většina copywriterů se dopouští několika chyb, které je bohužel čtenáře stojí. Víte, jakých chyb se copywriteři dopouští nejčastěji?
Copywriteři se stejně jako jiní lidé musí neustále učit, a to konkrétně i ze svých chyb. V případě, že ke skupině copywriterů patříte, pak se poučte hlavně ze čtyřech níže uvedených chyb, které vás bohužel často stojí čtenáře.
Nepoutavé nadpisy
Čtenáři jsou dnes čtenáři titulků, o tom není pochyb. Je tedy třeba vymyslet opravdu poutavý nadpis, který čtenáře přiláká a který je donutí článek si přečíst. Nadpis by měl být poutavý, neměl by však obsahovat odpověď na pokládanou otázku. Stejně tak by neměl obsahovat tečku. Tečka v nadpisu nejen, že končí větu, ale také ukončuje čtenářovu pozornost.
Hodně omáčky kolem
Přicházet k jádru věci ihned – to je to, po čem čtenář touží. Čtenář si chce přečíst o problému, jenž potřebuje vyřešit, nepotřebuje si přečíst o tom, jak se asi k problému dostal nebo proč problém asi vznikl. Chce se dozvědět rychle odpověď na otázku, nepodávejte mu ji obalenou množstvím zbytečných slov.
Velké odstavce
Velké odstavce ještě nikdy nikoho nezaujaly. Působí spíše nepřehledně, text vypadá na první pohled dlouze, ani pro SEO to není zrovna nic dobrého. Raději pište odstavce kratší, maximálně o šesti řádcích.
Příliš málo textu
Texty by se měly pohybovat minimálně kolem jedné normostrany. To je tak ideální délka textu. S delšími články však rozhodně neuděláte krok stranou, naopak si polepšíte. Poučení tedy zní – raději pište texty delší a vyčerpávající než kratší a o ničem.