Konkurence na internetu je velká, takže je potřeba umět efektivně zviditelnit webové stránky. K tomu slouží techniky pro optimalizaci pro vyhledávače jinak známé pod zkratkou SEO. Jde o poměrně složitý a komplexní přístup k řadě faktorů u webové stránky, takže tento článek není univerzálním návodem, jak perfektně vyladit SEO na stránce, ale jde o pár jednodušších typů, jak si můžete pomoci k lepším pozicím ve vyhledávačích.
Rychlé načítání stránky
Vyhledávače mají rádi rychle se načítající stránky s čistým kódem. Přemíra aplikací, složitý design a další zbytečnosti tak mohou kazit celkový dojem, kdy se stránka pomalu načítá. To odrazuje nejenom vyhledávač, ale také zákazníky, kteří očekávají, že se vše bez problémů načte rychlostí blesku. U komplikovanějších webů se raději obraťte na profesionály, kteří dokážou vše naprogramovat právě i s ohledem na SEO.
Tvořte kvalitní obsah
Na vysoké pozice ve vyhledávačích se dostanete, když dobře ovládnete potřebná klíčová slova. To znamená tvořit k nim relevantní obsah založený například na vlastní zkušenosti, který je skutečně hodnotný. Vyhněte se prázdnému obsahu bez hlubšího zpracování a snažte se cílit na delší vyhledávací výrazy, kde nebývá tak velká konkurence. Kromě blogových článků jsou hitem poslední doby videa nebo přehledové infografiky.
Relevantní zpětné odkazy
Síla webu a jeho důvěryhodnost z pohledu vyhledávačů se hodnotí i na základě zpětných odkazů. Ty by ideálně měly být umístěné na webových stránkách s podobnou tématikou a vést z dobře zvolených klíčových slov. Výraznou pomocí jsou například PR články či nákup odkazů pod již existujícím obsahem. Kvalita odkazů by však měla být dostatečná, aby byl výsledný efekt opravdu průkazný. Výhodou budování zpětných odkazů je dlouhotrvající efekt, který navíc může přinést nové zákazníky, kteří se na web dostanou právě pomocí tohoto odkazu.