Copywritingem se v současné době zabývá mnoho lidí. Je to skvělé povolání, díky kterému můžete dát prostor své fantazii a samozřejmě také svým nápadům. Až budete číst nějaký článek v online magazínu, vzpomeňte si na to, že za daným textem někdo stojí. Uvědomte si, že někdo daný text psal a chtěl vás zaujmout. Při čtení jednotlivých článků vás člověk pravděpodobně zaujme ve chvíli, kdy použije nějaký autorský styl českého copywritingu. Prozraďme si několik základních stylů, které jsou pro čtenáře atraktivní a které by se měl každý copywriter naučit používat.
Pokud mluvíme o autorském stylu, mluvíme o jistých konfiguracích slov, ze kterých se skládají posty na sociálních sítích nebo příspěvky v online magazínech. Mluvíme o tom, jak je text napsaný, mluvíme o té možnosti vybrat si, jak se článek bude psát. Pojďme si však zmínit originální autorské styly, které zaručeně upoutají pozornost čtenáře.
Umění nakládat s metaforami
Texty by měly být především něčím ozvláštněné, aby to čtenáře bavilo a aby se nějakým způsobem článek odlišil od konkurence. Ideální je, když copywriter umí dobře zakomponovat metafory, které text zajímavě osvěží. Je však důležité dbát na to, aby metafor nebylo mnoho. S metaforami je třeba nakládat důsledně, nikoli masivně.
Zkuste to minimalisticky
Minimalismus je styl, který se v posledních letech dostal nejen do světa bydlení, ale především do světa módy. Dostal se však také do světa copywritingu a aktivně ho začalo používat mnoho kvalitních copywriterů. Minimalismus se vyznačuje jednoduchostí, tudíž jsou texty bez zbytečné omáčky, jdou přímo k věci a jsou díky tomu velice působivé, i když prakticky nejsou nijak stylisticky zajímavé.
Vtipy jako osvěžení
Pokud chcete svými texty zaujmout, pokud si chcete čtenáře získat, měli byste do textů zakomponovat nějaký vtip. Pokud jsou texty zábavné nebo úsměvné, lidé je rádi sdílí dál. Navíc se rádi k daným textům vrací, proto to s vtipem zkuste a zamiřte s ním na svého čtenáře.