Koronavirová krize nepřinesla mnoho dobrého a dalo by se říct, že se dotkla prakticky všech odvětvích, ve kterých se pracuje. A výjimkou není ani SEO, které firmy potřebují ke svému zviditelnění se a samozřejmě ke zvyšování svých zisků. Řada společností upustila od spolupráce se SEO konzultanty, jelikož peníze potřebovala využít pro látání nově vzniklých děr. Mnohé firmy si však uvědomují, že SEO potřebují, ale rozhodly se investovat jen do toho nejnutnějšího. I proto klesá zájem o školení, ale naopak roste zájem o tvorbu webů. Weby jsou přece jenom jakousi prezentací společnosti.
Online marketing je v době krize zapotřebí
Poslední měsíce ukázaly Čechům, že mohou hravě fungovat jenom online, že vlastně navštěvovat kamenné prodejny není zapotřebí, jelikož na internetu se dá koupit prakticky všechno. I proto by si řada firem měla uvědomit jeden fakt, a sice že investovat do online marketingu, pod něhož spadá také SEO, je v současné době víc než potřebné. Lidé se asi jen tak nenaučí chodit zase do kamenných prodejen, ale využívat budou i nadále online nakupování, proto je třeba cílit na tyto zákazníky.
I když je tvorba webu určitě dobrý krok k tomu, aby se zákazník zaujal, nestačí to. Webová stránka se musí dostat na přední příčky vyhledávání, s čímž pomůže právě SEO, které se nebude zanedbávat.
Školení ponechte na jindy
Nedávné průzkumy ukazují, že poklesl zájem o školení, což je pochopitelné. Firmy to neberou jako něco nepostradatelného, naopak je to postradatelné a peníze které by se jinak na školení vynaložily, se mohou vynaložit na zmiňované látání vzniklých děr.
Kromě školení poklesl zájem také o tvorbu videí. Marketingové služby tak zažily jakýsi otřes, ale některé složky marketingu jsou i přes otřes zapotřebí, a především nyní by se do nich mělo investovat. Řeč je především o zmiňovaném SEO.