Na úspěšnost webových stránek má vliv několik věcí. Tyto faktory označujeme za vnější a vnitřní, můžete se také setkat s označením off-page a on-page faktory. Za jeden z vůbec nejefektivnějších je označován linkbuilding. Samozřejmě přístup k němu se mění v závislosti s měnícími se SEO praktikami, jeho důležitost je však stále nevyvratitelná.
Oproti dřívějším letům dnes záleží na tom, jak jsou zpětné odkazy kvalitní. Google už nezajímá počet zpětných odkazů, které vedou na vaši stránku, ale zajímá ho spíše relevance, autorita, důvěryhodnost a samozřejmě také expertíza stránek, které na váš web odkazují. Pojďme si prozradit konkrétně 3 tipy, jak vyzrát aktuálně na linkbuilding a na co konkrétně pamatovat, pokud zpětné odkazy nyní promýšlíme.
Nefunkční odkazy je třeba nahradit
Ať už chcete vybudovat úspěšný online magazín nebo blog, pravidelně kontrolujte i odkazy, které máte na stránkách, případně v každém textu. Jejich nefunkčnost se může negativně podepsat na úspěšnosti vašich stránek a na tom, jak je bude Google nebo jiné vyhledávače hodnotit.
V ideálním případě veškeré nefunkční odkazy co nejdříve nahraďte. Platí zde pravidlo, že čím méně nefunkčních odkazů máte, tím lépe.
Buďte výš než ostatní
Jinými slovy pište natolik poutavý obsah, že se záhy umístí nejvýš ve výsledcích vyhledávání a že na něj bude neustále odkazováno, protože se zkrátka jako první „dostane pod ruku”. Hledejte nejpopulárnější obsah z vašeho oboru a přinášejte to nejzajímavější a nejatraktivnější vůbec. Zaměřujte se poté na to, aby se tento obsah dostal k těm správným lidem, protože oni z něj budou nejvíce těžit a posílat ho dál.
Ať se o vás píše
Chcete, aby se na vás hodně odkazovalo? Proměňte zmínku ve zpětný odkaz. Ať už se člověk zmíní v pozitivním duchu nebo v tom negativním, vždy přes tuto zmínku může zpětný odkaz vést. A to znamená jediné – zpětný odkaz je záhy vybudován.