V poslední době se toho děje tolik! Hlavně tedy ve světě internetu. Pokud pracujete ve světě internetu ať už jako SEO konzultant nebo jako odborník na jinou internetovou problematiku, pak byste měli zaregistrovat řadu novinek, které se ve světě internetu dějí. Opravdu se jich za poslední měsíc urodilo víc než dost, a to nejen v klasickém SEO, ale také i v oblasti PPC reklamy.
Když už jsme zmínili tu reklamu, možná bychom mohli zmínit novinku, o které ještě řada lidí neví. Amazon začal nabízet prodej reklamy. Člověk by řekl, že se k tomuto činu tato společnost neodhodlá, ale je to tady. A podle všeho je to dobrá zpráva nejen o zájemce o reklamu, ale je to podle všeho dobrá zpráva pro nás všechny.
Doposud to bylo tak, že reklamní byznys jako takový měly pod palcem sociální sítě a Google. Konkrétně spíše Facebook a Google. V České republice reklamnímu trhu sekundoval hlavně AdForm nebo Seznam, ale podle všeho to nebylo nikdy ono. Amazon tak může nastolit naprosto jiná pravidla ve světě reklamy.
K čemu to povede?
Mnoho odborníků začíná spekulovat nad tím, k čemu to vlastně povede. Lidé jsou poměrně zaskočeni touto novinkou, přesto touží po odpovědích. Řada lidí si myslí, že to povede k větší nabídce, dále se taky zmenší vyjednávací síla Googlu a Facebooku, což bude dobré, protože reklamy tak nebudou až tak drahé, jak je tomu nyní, a dále se také přilákají větší investoři. Bude se tak díky tomuto kroku zasáhnout větší množství lidí na více místech v přesnějších fázích celého nakupovacího cyklu.
Jaké možnosti Amazon do světa reklamy přinese?
Do světa reklamy Amazon přinese hned několik věcí, a sice budete moct oslovovat zákazníky na Amazonu, budete moct vytvářet lookalike publika, budete moct využívat search Amazonu, kdy zákazníci například pod pojmem „přírodní kosmetika“ najdou i vaši reklamu, kterou jste si zaplatili.