Zvýšit pravděpodobnost dohledatelnosti webu – i tak by se dal popsat úkol optimalizace pro vyhledávače neboli SEO. Jedním z klíčových faktorů, které mají vliv na to, jestli budete nebo nebudete dohledatelní ve vyhledávačích, je především obsah. Ten musí být vždycky originální, duplikáty se necení zrovna dobře. Na co konkrétního je při tvorbě obsahu třeba myslet?
Jedná se o vaši online vizitku
Při psaní obsahu pro vaše webové stránky myslete především na to, že je to jen a pouze vaše vizitka. Internet jako takový je opravdu významnou oblastí moderního podnikání, proto pokud zvolíte správná slova, po dohledání webu uživateli je prakticky ihned získáte na svou stranu.
Je důležité si uvědomit, co konkrétního váš ideální klient nebo zákazník hledá, a přesně jeho požadavkům přizpůsobte naprosto všechno. Budujte obsah pro něj, klíčová slova zakomponujte s lehkostí a poté tomu nechte volný průběh.
Obsah plný dalších faktorů
Aby byla vaše stránka snadno dohledatelná ve výsledcích vyhledávání, mít kvalitní obsah to opravdu nestačí. Zapotřebí je do textu vměstnat ještě více faktorů, které dávají vyhledávačům signály k tomu, aby vás hravě registrovali.
Konkrétně bychom neměli zapomínat na takzvané off-page faktory a on-page faktory. Zatímco on-page se nachází na vašem webu, off-page pochází zvenčí. K on-page faktorům patří například struktura textu i URL, meta popisy, dále používání adekvátního množství klíčových slov, obsahová relevance a samozřejmě i strukturovaná data.
Mezi off-page faktory zase patří zpětné odkazy, které míří na váš web, nebo sociální signály – čili sdílení ze stran uživatelů a podobné.
Obsahem to jen začíná
Budování skvělého obsahu na webu však není první a zároveň posledním bodem, ke kterému by mělo dojít v rámci budování vašeho byznysu. Obsah je jen první bod, takový odrazový můstek. Poté veškerá píle teprve začíná.