Rok 2017 se do světa SEO zapsal jako rok změn. Začalo se dbát na takové věci, které ovlivní i do budoucna celý svět SEO. Začalo se dbát hlavně na mobilní vyhledávání, které je mnohem používanější než klasické desktopové vyhledávání. Taky se začala klást pozornost na mobilní verzi webových stránek (weby, které mají už i mobilní verzi, jsou upřednostňovány před ostatními webovými stránkami). Dále se klade velký důraz na rychlost stránek – webovky, které se nenačtou do tří sekund, jsou automaticky řazeny k těm pomalejším a jsou bohužel válcovány těmi rychlejšími stránkami. O řadu novinek se však klasicky zasloužil i Google.
Google je asi nejpoužívanější vyhledávač, jaký známe. V Česku máme jeho konkurenta Seznam.cz, který však není tak kvalitní, jako Google. Google se v loňském roce dost činil (a Seznam.cz následně jeho změny a novinky kopíroval a přetvářel je do podoby sobě sympatické). Pojďme si říct ty nejdůležitější novinky a změny, na které je Google dost pyšný a které nám ovlivní jakékoliv naše internetové vyhledávání.
S čím přišel Google v loňském roce?
- delší meta popisky
- struktura data rozšířená o nová
- přibyly symboly a emotikony
- penalizace za strukturovaná data
- nové filtrování Obrázků
- regulované fake news
Výše zmíněné body jsou jenom hrstka toho nejdůležitějšího, o co se Google zasloužil v loňském roce. Nebylo toho skutečně málo, proto si to pojďme postupně rozebrat.
Asi nejvíce nás potěšilo to, když byla prodloužena délka meta popisků. Nyní je doporučená délka zhruba 320 znaků, což je skvělé! Je to hlavně z toho důvodu, že lidé jsou čtenáři titulků a Google to moc dobře ví, tudíž se rozhodl, že už z nadpisu je třeba, aby se čtenář to hlavní dozvěděl, proto meta popisky prodloužil, aby se ta hlavní informace do popisku vešla. Dále se v SERPu objevily emotikony a symboly, což zaznamenali hlavně vlastníci chytrých telefonů. Přestaly se doporučovat fragmenty a letos by se dokonce měli přestat používat úplně.
Taky se začalo penalizovat za strukturovaná data či se začaly penalizovat odkazy z widgetů.