Rady pro copywriting

Deset rad pro každého copywritera

Být copywriterem je vykonávat povolání budoucnosti. Tento obor je neodmyslitelnou součástí světa SEO, tedy optimalizace webových stránek, kterou vykonává SEO specialista.

I když se do mnohých firem dostanou roboti, kteří nám zaberou mnohá pracovní místa, copywriteři tu stále budou, protože stále budou e-shopy, stále se budou chtít jednotlivé firmy propagovat na internetu, a to zkrátka bez copywriterů nejde. Samozřejmě budoucnost má jenom každý kvalitní copywriter. Jak je zřejmé, není copywriter jako copywriter. Ten kvalitní se od méně kvalitního rozeznává tak, že má přehled, že ví, jaké jsou trendy v oboru copywriting a že také perfektně zakomponuje klíčová slova do textu. Ať už jste nebo nejste kvalitním copywriterem, oceníte jistě několik rad, díky kterým bude vaše práce opět kvalitnější.

Celkově deset nejužitečnějších rad jsme pro vás sepsali, aby vaše práce byla opět o něco kvalitnější a živější.

Deset rad pro každého copywritera:

1) Důležité je se někdy otestovat. Než tedy své texty pošlete konečnému odběrateli, raději je dejte přečíst své manželce nebo příteli. Ti vás mohou upozornit na chyby, které děláte, aniž byste si to uvědomovali. Mnozí odběratelé neposkytují zpětnou vazbu, z níž byste se poučili. Zpětnou vazbu vám však může podat blízká osoba.

2) Správná reklama nesmí vypadat jako reklama. Při čtení prvních řádků vás nesmí napadnout, že se jedná o reklamní text.

3) Nadpisy hrají velkou roli. Pouze ony zaujmou na první pohled a donutí čtenáře číst.

4) Používání číslic nebo odrážek ještě nikdy nikoho nezabilo. Díky nim budou texty poutavější a lidé je budou mít chuť číst.

5) Čím kratší odstavce budou, tím atraktivnější text pro čtenáře bude. Čtenáři se nechtějí zabývat na první pohled dlouhým, nijak nerozděleným textem. Text rozdělený odstavci je pro ně zajímavější, protože vypadá kratší.

6) Zvýrazňujte. Samozřejmě ne celé věty, ale důležitá slova, která mají působit v textu zajímavě.

7) Copywriting nefunguje na principu „CTRL+C“ a „CTRL+V“!

8) Orientujte se v současném dění a zajímejte se o to, co lidi zajímá. Pokud budete psát na téma, které je lidem nesympatické, je pochopitelné, že lidi nebude váš článek zajímat.

9) Nechtějte se zavděčit všem. Nikdy se všem nezavděčíte, bohužel, ale možná bohudík. Zaměřte se na konkrétní skupinu lidí, pro kterou budete psát.

10) Musí vás práce bavit. Když je psaní utrpením, texty nikdy nebudou kvalitní.

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *