Pokud se zabýváte oblastí SEO, pak jistě sledujete novinky, které přichází co měsíc na scénu. Hlavně SEO konzultanti by měli mít celkem přehled o novinkách, které se v tomto SEO světě ukážou, protože mohou výrazně ovlivnit jejich práci. Jenže ne každá novinka se dá brát vážně – v tomto oboru, stejně jako v jiných, taky koluje celá řada mýtů, které bychom si měli zmínit a vyvrátit je.
Každý rok se předpokládá, co asi bude nového. Letos bylo například hned jasné, že bude hrát tu největší roli v SEO oblasti rychlost. Pokud se nebude web rychle načítat, pak čtenář odejde dříve, než zjistí, jaký obsah daná stránka má. Dokonce i mnohé vyhledávače upřednostňují ty stránky, které se načítají do několika vteřin.
Pojďme si však zmínit to, co si mnozí SEO specialisté myslí, ale není to tak úplně pravda.
• Mobilní verze? Ty nejsou důležité
Stejně, jako hned ze začátku roku bylo jasné, že rychlost bude hrát velkou roli v oblasti SEO, stejně velkou roli hraje i responsivita, tedy optimalizování pro mobilní telefony. Už před dvěma lety Google upozornil na to, že ty webové stránky, které mají svou mobilní verzi, budou upřednostňovány před ostatními. Tenkrát to bylo jenom jakési plus, které mohla stránka mít, nyní je to však to hlavní, co nesmí takovému webu chybět.
Proto pokud máte svou vlastní webovou stránku, zkontrolujte si, zda je optimalizovaná. Je to nyní velice důležité, protože lidé daleko více času tráví na mobilních, chytrých telefonech – počítač už pro ně není ten hlavní způsob, jak být online.
• Nadpis H1? To je to nejdůležitější!
Lidé jsou dneska známí tím, že jsou čtenáři titulků. Proto se taky i copywriteři snaží zaujmout hlavně hlavním nadpisem, ale hlavní nadpis H1 už není to, co to bývalo, už není nejdůležitější. Google se totiž nyní snaží vnímat nikoliv jenom titulek, ale obsah jako celek. Už dávno není důležité, aby v nadpisu bylo klíčové slovo, jak si řada specialistů myslí, ale uživatel či čtenář musí pochopit, o čem stránka bude, o čem pojednává text a co se v něm dozví.