Optimalizovat webové stránky pro vyhledávače bude letos ještě o chlup důležitější než dříve. Nejen vlivem koronavirové krize se prakticky všechny podniky přemístily do online prostoru, což znamená, že SEO specialisté budou mít pořádně napilno. Přece jenom každý podnik se chce dostat nahoru ve výsledcích vyhledávání. K tomuto výsledku nám mohou dopomoct novinky ze světa SEO, které se zatím zaregistrovaly v roce 2022. Co nového nám letošní rok přinesl a co konkrétně můžeme využít ve svůj prospěch?
Vyšperkované mobilní vyhledávání
Stále více se do popředí dostává takzvané mobilní vyhledávání, které je možností, jak prakticky vyhledávat na internetu. Tuto funkci nabízí nejen Google, ovšem právě tento internetový vyhledávač letos přišel se zajímavou funkcí, respektive doplňkem v podobě People Search Next. Jedná se o doplněk, který doporučí relevantní nebo navazující fráze k následnému hledání.
Nejedná se o doplněk, který by nějak nahrazovat už existující doplňky. Je to spíše další věc navíc, která může být uživatelům nápomocná.
Vyhodnocování uživatelského prožitku na desktopové stránce
Mnozí SEO specialisté se zaměřují na to, aby byla stránka responzivní čili aby byla dobře čitelná na mobilním telefonu. To je sice skvělé, mobilní telefon při vyhledávání na internetu používáme opravdu hojně, ovšem svou pozornost bychom měli upínat také na desktopovou stránku věci.
Nedávno se totiž ukázalo, že Google Search Console začíná vyhodnocovat také uživatelský požitek z desktopové stránky webu. Pozornost Googlu se také začíná linout i tímto směrem, nejen směrem telefonického rozhraní.
Upgrade Yoast SEO
Mnoho SEO specialistů využívá vynikající nástroj zvaný Yoast SEO. Tento nástroj ukazuje, jestli jsou texty po stránce SEO opravdu vyšperkované a jestli jim nechybí jak klíčová slova, tak nadpisy nebo podnadpisy. Letos tento nástroj přišel s řadou vylepšení, například s možností sledovat pozice jednotlivých klíčových slov, což je zajímavá věc, se kterou mohou specialisté hezky pracovat při aktualizaci nebo optimalizaci webu.