Obor copywriting je poměrně široká disciplína, v rámci které se můžete dotknout i více novinářských odvětví. Například jsou copywriteři těmi, kdo mohou napsat jednou za čas tiskovou zprávu, kterou společnosti odesílají novinářům a doufají, že právě na základě ní se otiskne další článek propagující firmu. Každý copywriter si však musí uvědomit, že prakticky denně přichází do agentur stovky, ne-li tisíce tiskových zpráv a prokousat se tou záplavou může být někdy velmi náročné. A tak přichází do hry několik rad, díky kterým se vaše tisková zpráva v davu přicházejících neztratí.
Od nejdůležitějšího po nejméně důležité
V rámci psaní tiskové zprávy byste měli mít na paměti metodu obrácené pyramidy. Jinými slovy začněte vždy tím nejdůležitějším a pokračujte k tomu nejméně důležitému. Jak už bylo zmíněno, v agenturách se musí prakticky denně prokousávat stovkami zpráv. A když je zpráva nezaujme na začátku, dál ji zkrátka nečtou. To je holý fakt, tak na něj myslete.
Snažte se být aktuální
Rozhodně nepište nudně, příliš obecně nebo neaktuálně. Novináři musí mít pocit, že když na základě tiskové zprávy napíšou nějaký článek, budou těmi prvními, kdo o něčem takovém kdy napsal. Proto se snažte do tiskové zprávy přidat také aktuální problémy a to, jak na ně produkt nebo služba reaguje. Vyrábíte ekologické plavky? Zmiňte aktuální globální oteplování a blížící se zkázu našeho světa.
Odpovězte na všechny otázky
Tisková zpráva by měla být naprosto komplexní. Neměla by zapomínat na žádné otázky, které si čtenář v rámci čtení může položit. Proto se snažte shrnout opravdu všechno, co o daném produktu nebo službě můžete říct.
Nepleťte jablka s hruškami
A stejně tak nepleťte jablka s hruškami čili myslete na to, že co zpráva, to jedno sdělení. Informovat v rámci jedné tiskovky o vícero produktech se nevyplácí, raději těch tiskovek pošlete vícero.