Zpětné odkazy jsou klíčové pro budování úspěšné stránky na internetu. Nezávisle na tom, jestli se bude jednat o blog, online magazín nebo regulérní reprezentativní web nějaké společnosti. Z pohledu SEO specialistů je právě linkbuilding jedním z nejdůležitějších úkonů v získávání zpětných odkazů obecně. Principem je odkazování jiných stránek na vaše stránky, případně sociální sítě.
Zpětný odkaz musí být relevantní
Člověk si říká, že získávat zpětné odkazy není nic těžkého. Jenže opak je pravdou. Trvá poměrně dlouho, než se získá kvalitní zpětný odkaz, který by byl hlavně dostatečně relevantní. Pokud relevantní není, algoritmus Google je nehodnotí zrovna kladně a vaše webová stránka by na pozici mohla spíše utrpět než se dostat výše.
Hledat relevantnost je tedy klíčem k vybudování skutečně kvalitního linkbuildingu. Přestaňte tedy nakupovat zpětné odkazy, případně vydávat tiskové zprávy jako linkbuildingové techniky nebo získávat zpětné odkazy z různých spamových fór či webových stránek podobného charakteru. Stejně tak se nevyplácí přidávat odkazy do komentářů u webů, které charakter spamu mohou mít.
Pozor na nefungující obsahy
Není tajemstvím, že internet je skutečně dynamický prostor, který se prakticky neustále mění. V jednu chvilku některá stránka fungovat může, v druhém okamžiku nefunguje. Kontrola řádné funkčnosti odkazů je tedy na programu dne každého, kdo touží vytěžit z linkbuildingu maximum.
Pokud se totiž na stránce nachází odkazy, které nejsou funkční, respektive odkazují na nefungující web, může to mít za následek sesuv z horních pozic ve vyhledávání.
Vsaďte na už fungující vztahy
Chcete najít relevantní a kvalitní zpětné odkazy co nejrychleji? Vsaďte na vztahy, které už existují. Zkuste jít cestou zákazníků, dodavatelů nebo spřátelených webů, aby na vás co nejvíce odkazovaly. Každý web se sice pohybuje v určité komunitě, ale potenciální zákazníky nebo čtenáře i v takových komunitách můžete najít, i když třeba v menší míře.