Mít internetový obchod, to je dnes sen nejednoho člověka. Lidé dnes chtějí vydělávat na internetu, zakládají proto buď internetové magazíny, nebo právě internetové obchody. Jenže mít takový e-shop, to není nic snadného. E-shop má jisté zásady, které je třeba dodržovat, aby byl úspěšný a aby se mu dařilo. Jaké zásady to jsou?
E-shop neboli také internetový obchod je považován za moderní prostředek internetového nakupování. Dobrý e-shop může být také hlavním zdrojem obživy, o tom není sporu. Jenže jak z drobného e-shopu vybudovat velký obchod, jenž bude muset otevřít i svou kamennou prodejnu? Stačí dodržovat několik zásad, ale jaké zásady to jsou?
Co musí e-shop mít či jaký musí být
- Přehlednost
- Funkčnosti
- Rychlost
- Rozpoznatelnost
- Možnost vrácení
- Viditelnost košíku
Zásady e-shopu
Nejeden odborník se shoduje na tom, že přehlednost a funkčnost hraje velkou roli. Je třeba mít stále na paměti, že internetový obchod je vlastně webovou stránkou, proto si pořádně pohrajte s funkčností a přehledností. Žádný zákazník nebude zdlouhavě hledat košík v e-shopu, stejně tak nebude dlouho hledat kategorii, která je očividně umístěná tak, aby ji zákazník nenašel.
Nezapomeňte web udělat v takové šabloně, která bude snadno zapamatovatelná a hravě rozpoznatelná. Vezměte si příklad například z e-shopu Alza.cz – zdejší zelený mimozemšťan je dobře zapamatovatelný a díky němu je e-shop hravě rozpoznatelný.
Samozřejmě nezapomeňte v e-shopu uvést smluvní/obchodní podmínky, fakturační údaje, také kontakt. Dobře popište proces vrácení nebo výměny zboží, také nezapomeňte poznamenat to, kolik stojí balné a poštovné. Lidé nechtějí být v košíku překvapeni vysokou cenou, raději ať dopředu vidí, kolik je bude doprava stát.
Každý produkt v e-shopu musí mít název a svůj popis, nezapomeňte ani na obrázek, jenž by měl být také popsán (kvůli SEO). Napište také předpokládanou dobu dodání a dostupnost, samozřejmě nezapomeňte na cenu.